مريخ مريخ .

مريخ

پخش تراكت تهران

پخش تراكت براي كسب و كارها

پخش تراكت براي كسب و كارها از جمله روش هاي كم هزينه و شايع تبليغات در حال حاضر چاپ و پخش تراكت مي باشد.

پخش تراكت براي كسب و كارها در تمامي دنيا همچنان به عنوان يكي از اصلي ترين بخش هاي تبليغات در دنياي تجارت در نظر گرفته ميشود.

پخش تراكت  براي كسب و كارها جهت افزايش مشتريان شما از جمله بهترين راهها ميباشد كه به شما كمك ميكند با كمترين هزينه ممكن به هدفتان كه جذب مشتري است برسيد.

آيا ميتوان پخش تراكت را ارزان انجام داد ؟


با كمي جستجو در اينترنت و سايت هاي اگهي قيمت هاي ۴۵ تا ۵۵ تومان براي هر ۱۰۰۰ عدد تراكت و يا ساعتي ۵ هزار تا ۷ هزار براي پخش نيز ديده مي شود كه جاي تامل دارد كه براي اين دوستان اين مبلغ چگونه به صرفه باشد؟؟

با فرض پخش صحيح تراكت، كه بسيار بعيد به نظر مي رسد واقعا براي فرد به صرفه نبوده و فرد از كيفيت كار مي كاهد… و در بيشتر مواقع تراكت ها را در سطل هاي زباله يا جوي ها اب مي توان يافت

در شرايط كه هزينه جابه جايي هر فرد حداقل ۶۰۰۰تومان مي باشد و پخش هر ۱۰۰۰ عدد تراكت A5 حداقل ۳ ساعت زمان بر هست و با زمان رفت امد در تهران تا ۶ ساعت طول ميكشد.

پخش تراكت در نمايشگاه


اين شيوه پخش  توسط شركت ماندگار به انواع مختلف انجام ميگيرد. پخش تراكت شركت ها به صورت معمولي كه فقط تراكت به دست مخاطبان هدف داده ميشود.

اهميت پخش تراكت در نمايشگاه پخش تراكت در نمايشگاه، ماندگار با وجود داشتن  تجربه بلند مدت در حوزه پخش تراكت در نمايشگاه هاي تهران به ويژه نمايشگاه بين المللي، قادر است پرسنل آموزش ديده خود را در اختيار مشتريان محترم پخش تراكت قرار داده و نتيجه موفق آميزي را براي كسب كار مشتريان محترم  به ارمغان بياورد.

چاپ تراكت با قيمت ارزان !
تراكت تبليغاتي اندازه‌ي ثابتي ندارد و مي‌تواند در هر اندازه‌اي انتشار يابد. معمولا تعرفه پخش تراكت فقط يك طرف برگه‌ ي تراكت تبليغاتي چاپ مي‌شود، با اين حال، قانون خاصي وجود ندارد كه چاپ هر دو طرف تراكت را منع كند. چاپ تراكت‏ ارزانترين نوع تبليغ در عرصه چاپ قطع كوچك است.

به همين دليل، لزوما نيازي نيست كاغذي كه براي تراكت تبليغاتي استفاده مي‌شود سنگين باشد، ولي بهتر است تراكت بر روي كاغذهاي ضخيم‌تر چاپ شود تا در صورتي كه نياز باشد بارها از اطلاعات روي آن استفاده كرد، (مثلا در مواردي كه دستورالعمل استفاده از وسيله‌اي وجود دارد) بتواند به راحتي براي مدت طولاني دوام بياورد.

تراكت به دليل پخش مستقيم آن (پخش دست ‏به دست، چسباندن به ديوار يا قرارگرفتن در صندوق هاي پستي) طيف وسيعي از مخاطبان را پوشش مي‌دهد.‏ تراكت تبليغاتي معمولا عمر كوتاهي دارد، به‌ عنوان مثال، فقط براي اطلاع يك رويداد يا اتفاق مانند افتتاح فروشگاه بزرگ يا حراج خاص استفاده مي‌شود.

توزيع و استفاده تراكت‌هاي تبليغاتي معمولا به چندين روش‌ توزيع و پخش مي‌شوند كه آن جمله مي‌توان به پخش شدن بين مردم در خيابان‌ها، فرستادن به درب خانه‌ها از طريق پُست، به داخل انداختن از ميان درب خانه‌ها، قرار گرفتن در زير برف ‌پاك‌كن ماشين‌ها، توزيع شدن بين مردم در نمايشگاه يا مراسم خاصي و يا چسباندن بر روي ديوارها اشاره كرد. گاهي اين تراكت‌ها بر روي بولتن‌هايي كه در كافي‌شاپ‌ها، دانشگاه‌ها يا مكان‌هايي از اين دست نيز گذاشته مي‌شوند.

چاپ تراكت مي تواند در انواع و اقسام و در سايز و طرح هاي مختلف به دست مردم برسد تا افراد با ديدن آن ها توجهشان جلب شود. تراكت تبليغاتي مي‌تواند با هر رنگي چاپ شود، با اين حال، رنگي بودن تمام صفحه بيشتر توصيه مي‌شود زيرا مي‌تواند هدف اصلي تراكت تبليغاتي كه جلب توجه مردم است را برآورده كند.

در آخر توجه داشته باشيد كه تراكت مي تواند اولين نقطه شروع و آشنايي شما با مشتريانتان باشد پس در انتخاب نوع طراحي و چاپ آن دقت كنيد. طراحي و چاپ تراكت هاي با كيفيت نشان دهنده ارزشي است كه براي مشتريان خود قائل مي شويد.

پخش تراكت در تهران


فرقي نمي كند در چه كسب و كاري باشيد و چه سفارشي داشته باشيد ما براي شما بهترين ها را طراحي خواهيم نمود و پس از چاپ با كيفيت بالا انها را در هر منطقه و خياباني كه بخواهيد پخش خواهيم كرد .

سعي ما بر اين است كه هزينه هاي اضافي شما را تا حد ممكن كاهش دهيم و با قيمت هاي مناسب و مقرون به صرفه تراكت هايي زيبا براي شما بسازيم و سپس توسط نيروهاي زبده خود آن ها را به شكل هاي كوناكون و با راندمان كاري بالا پخش كنيم .

شركت ماندگار علاوه بر پخش تراكت تبليغاتي در سراسر تهران و دارا بودن پرسنل درجه يك پخشي و گشتي موتوري و پياده با همكاري با مراكز چاپ بزرگ و طراحان حرفه اي ميتواند تراكت هاي بسيار زيبا با چاپ عالي را براي شما فراهم نمايد براي كسب اطلاعات از قيمت ها و نحوه كار با شماره 09368105297 تماس بگيريد .

طراحي و پخش تراكت ارزان قيمت


طراحي بايد به گونه اي باشد كه مخاطب را به خواندن تراكت ترغيب كند و باعث نشود تا با خواندن اولين جمله آن را دور بيندازد. استفاده از تصاوير و فونت هاي مناسب مي تواند بسيار تاثير گذار باشد.

سعي كنيد در طراحي تراكت از تصاويري كه مي تواند براي مشتري جذاب باشد استفاده كنيد. چرا كه نظر مردم در نگاه اول به سمت تصاوير بيشتر از نوشته ها جلب مي شود.

نكته قابل توجه اين است كه طراحي تراكت به گونه اي باشد كه نظر گيرنده را به خود جلب كند.

عموما در طراحي تراكت هر چه مطالب بزرگ تر باشد نظر بيننده را بيشتر به خود جلب مي كند، در كنار اين موضوع استفاده از رنگ هاي هم خانواده و تركيب رنگ هاي مناسب نيز مي تواند بسيار تاثير گذار باشد. نكته بعدي قرار دادن تصاوير مناسب در تراكت است.


برچسب: پخش تراكت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۳۳:۴۱ توسط:مريخ موضوع: نظرات (0)

استفاده از تبليغات آنلاين (تبليغات ديجيتال) براي تعامل با مخاطب

نتايج تحقيقات هاب اسپات بر روي مشترياني كه در ارتباط با تبليغات حقيقت را مي‌گويند در مقابله اين سوال كه چرا مردن از تبليغات آنلاين بيزارند اينگونه پاسخ دادند :

آن ها چيزهايي هستند كه استفاده كننده ها خودشان انتخاب كرده اند
آن ها در پلتفرم خود هيچ خراجي و درهم گسيختگي وجود ندارد.
خبرنامه هاي ايميلي از نوع ارتباط‌هاي انتخاب كردني هستند، و مردم زماني كه بخواهند مي‌توانند دريافت آن را قطع كنند. آن ها به اينكه اجباري نباشند نيز وابسته اند و تمركزشان بر روي اشتراك گذاري محتواي خوب يا تخفيف ها است، و تعجبي وجود ندارد كه مردم عكس العمل منفي به آن ها نشان نمي دهند.

پست ها تبليغي كه در توييتر و لينكدين و فيس بوك وجود دارد بهترحال اين حس تبليغات گذشته آنلاين را بوجود مي‌آورد كه مخاطب آن ها را انتخاب نكرده است. هنوز بعضي چيز هايي وجود دارد كه آن ها را بايد دور ريخت؛ مانند ويدئو هاي خودكار يا پاپ‌آپ ها؛ كه واكنش هاي منفي بدي را دريافت مي‌كنند.

آن ها مخرب نيستند : آن ها مطابق با نگاه و احساس پلتفرم هايي مردم استفاده مي‌كنند هستند.
آن ها هميشه محتواي مفيد تهيه مي‌كنند : آن ها به سادگي از شما نمي خواهند چيزي بخريد.
آن ها مي توانند هدف گذاري هاي بالايي شوند : شما به محتوايي كه مربوط به خودتان است وابسته‌ايد.
به همين دليل، استفاده از تبليغات محلي در پلت فرم هاي شبكه هاي اجتماعي ميتونه استفاده درست تري از تبليغات ديجيتالي باشد. به احتمال زياد اين مورد توسط مخاطبان شما مسدود نمي شود و به شما اين امكان را مي دهد تا ارزش هاي بيشتري كه به آن ها مرتبط است را پيشنهاد دهيد. گوگل ادوردز يكي از مثال هاي اينگونه تبليغ است كه مخرب نيست و شما مي توانيد چيزي كه مخاطب دنبال آن مي باشد را هدف خود قرار دهيد.

به دليل حجم اطلاعاتي بالايي كه از اين پلتفرم از مصرف كننده جمع آوري مي شود، شما مي توانيد تبليغات خود را به سطوح ريزتري بخش بندي كنيد. اين كار باعث مي شود تا بتوانيد محتواي مناسب تري را در بهترين زمان و بهترين مكان براي مخاطب خود ارائه دهيد.

اضافه شدن ارزش با تبليغات آنلاين شما
تبليغات ديجيتالي هنوز فرمي از محتوا است، پس چرا شما از آن به عنوان شانسي براي اضافه كردن ارزش به مخاطبتان استفاده نمي‌كنيد به جاي آنكه آن ها را به سمت خريد بكشانيد؟

هيچ كس دوست نداره تبليغ ببينه، اما همه تبليغات هم حس فروش و اجبار منتقل نمي كنند. از كانال هايي كه به ازاي پرداخت پول تبليغ مي‌كنند براي ترويج محتواي خود استفاده كنيد. هدف شما اين باشد كه ترافيك توليد شده با اين تبليغ را به ليد تبديل كنيد، شما بايد ارزش بيشتري به مخاطب و موقعيت برندتان در يك جايگاه بالاتر و مثبت تر اضافه كنيد.

اما چه كاري در پلتفرم هاي تبليغات بومي انجام مي‌شود؟ اجازه بديد نگاهي بياندازيم به تبليغات ديجيتالي درونگرايي كه با استفاده از گوگل ادروردز انجام مي‌شود.

وقتي من طراحي داخل را در گوگل جستجو مي‌كنم، تبليغ چهار شركت را مي‌بينم كه مي‌خواهند خدماتشان را معرفي كنند. اما اگر من اسم هيچ كدام از اين چهار شركت را نشنيده باشم چگونه بايد شركتي كه براي من مناسب‌تر است را انتخاب كنم؟

اينجا جايي است كه محتواي مبتني بر تبليغات كليكي (PPC) ظاهر مي‌شود. اگر شما يه كتاب الكترونيكي با عنوان “چگونه براي پروژه خودتان بهترين شركت طراحي داخلي را پيدا كنيد؟”، به راحتي در مقابل ديگر تبليغات و نتايج جستجو قرار مي‌گيرد، چون براي حل يك مشكل است. اين يعني احتمال اينكه تبليغ شما ديده شود بسيار زياد است.

در زير مثالي از يك تبليغ حاوي محتوا براي كلمه كليدي “blogging” آورده شده است.

تبليغات آتلاين ارزشمند
هدفتان را بهبود بخشيد.
يكي از مزيت هاي بزرگ تبليغات ديجيتالي نسبت به تبليغات آفلاين، اين است كه شما مي‌توانيد هدف گذاري كنيد. در اينجا نمونه هاي خارجي مي‌آوريم كه هدف گذاري كرده اند تا مطمئن بشن تبليغاتي كه انجام داده‌اند به مشتريان هدفشان ارزشي اضافه كرده‌است.

فيس بوك
اين تبليغ از سايت contently هدف گذاري شده است براي استفاده كنندگان فيس بوك كه به بازاريابي محتوايي علاقمند هستند. در مقايسه با افرادي كه در فيس بوك با تبليغ بمباران مي‌شوند ( شامل محتوايي كه ممكن است حتي نا مرتبط باشد) ، اين تبليغ تنها براي بخشي از افراد كه احتمال زياد براي آن ها مفيد است ظاهر مي‌شود. اين مثال از تبليغات آنلاين مناسب حوزه اي از بازاريابي درونگراست كه با پيشنهاد محتواي مفيد ارزشي را اضافه ، ترافيك مناسبي را ايجاد ، و بازديد كننده ها را به ليد هاي با كيفيت بالا تبديل مي‌كند.

نفرت مردم از تبليغات آنلاين
مزاحم و آزار دهنده است.
نا اميد كننده است كه درصدي زيادي از كساني كه تبليغات ديجيتالي را مي‌بندند و توجهي نمي‌كنند بخاطر اين است كه حس مي‌كنند آزار دهنده و مزاحم است. همه ما تجربه تبليغات پاپ آپ موبايلي بر روي متن اصلي محتوايي كه مي‌خواهيم را داريم كه نياز است تا تلاش زيادي كنيم تا اين تبليغ از بين برود. در حقيقت گوگل به تازگي اعلام كرده است كه سايت هايي كه از اين نوع تبليغات استفاده كنند از نتايج خود حذف خواهد كرد.

در مرورگرها اختلال ايجاد مي‌كند.
دومين دليل بزرگ مردم اين است كه تبليغات انلاين در تجربه ي استفاده از مرورگرها اختلال ايجاد مي‌كند. ويدئو هاي خودكار و بنر هاي فلش و محرك، توجه مخاطب را از محتواي اصلي اي كه به آن توجه دارد منحرف مي‌كند. اگرچه ويدئوي خودكار ممكنه موفقيت آميز باشه، ولي در كل كار درستي نيست. به عبارت ديگر، مردم معمولي زماني خيلي به اين تبليغات توجه مي‌كنند كه مي‌خواهند به زحمت آن ها را خاموش كنند.

براي تبليغات بنري نيز، نديدن بنر يا نابينايي بنر ( banner blindness ) يك واقعيت است. ما نسبت به انواع تبليغات بي حس شده ايم و ياد گرفته ايم كجا تبليغات ظاهر ميشه و چه هنگام آن را ببنديم. اين تبليغات اغلب بدون هدف هستند و خيلي بد طراحي شده اند. ما بايد تمركز خود را بر روي محتوايي كه نظر مصرف كننده رو جلب مي كند قرار دهيم.

نگراني هاي امنيتي
سومين دليلي كه باعث شده مردم از تبليغات ديجيتالي بيزار باشند نگراني هاي امنيتي است كه ممكن است بوجورد آورد.

بيشتر تبليغات آنلاين توسط منتشر كننده هاي تبليغي پخش مي شود. در اين حالت، براي وبسايت بسيار سخت است كه تشخيص دهد تبليغي كه نمايش داده مي شود بي كيفيت يا از نظر امنيتي مناسب نيست. نبود همين بحث هاي امنيتي بين وبسايت ها و منتشر كننده هاي تبليغ باعث بوجود آمدن بلاكر هاي تبليغي در مرورگر ها شده است.

چگونه بين مخاطب و تبليغات آنلاين تعامل ايجاد كنيم؟
يك تنشي بين برندهايي كه از اين نوع تبليغات استفاده مي كنند و مصرف كنندگاني كه مخالفت مي كنند، وجود دارد.

براي كسي كه با بازاريابي درونگرا آشناست، شما متوجه خواهيد شد كه چيزي كه ما بحث كرديم با اصول بازاريابي درونگرا هم تراز نيست: براي بازاريابي محصولات و خدمات براي افرادي زياد، روش هاي مفيد زيادي وجود دارد.

اما به اين معني نيست كه تبليغات ديجيتالي، بازاريابي درونگرا در نظر گرفته نمي‌شود. تنها بايد روشي كه در مورد تبليغات فكر مي‌كنيم را براي ساخت يك تجربه مثبت براي مردم در پايان تنظيم كنيم. اينجا ما مي‌گوييم بازاريابان چگونه اين كار را مي توانند شروع كنند.

تمركز بر تبليغات محلي ( اجتماعي)
تبليغات آنلاين محلي
مشابه تحقيقات هاب اسپات كه در بالا نيز به آن ها اشاره شد، همه تبليغات در چشم مردم يكسان نيستند. در حاليكه هيچ تبليغي تجربه كاملا مثبتي براي پاسخ دهنده ها ايجاد نمي‌كرد، برخي واكنش هاي طبيعي دريافت شد :

در چارت بالا، يك نقطه اشتراك بين انواع تبليغات ديجيتالي كه امتياز بالايي دريافت شد وجود دارد. آن ها تيپ هايي از تبليغات ديجيتالي هستند كه در يكي از دو گروه زير قرار دارند :

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۲۸:۲۲ توسط:مريخ موضوع: نظرات (0)

بازاريابي محتوا

تعاريف مختلفي براي بازاريابي محتوايي ارائه شده است، اما شايد يكي از بهترين موارد مربوط به سايت CMI باشد:

بازاريابي محتوايي نوعي استراتژي بازاريابي است به منظور توليد و انتشار محتواي مربوط، ارزشمند و مداوم به منظور جذب مخاطبان هدفي كه تعيين كرده ايم. در نهايت هدف اصلي آن انجام حركتي سود آور از جانب مشتري است.
بازاريابي محتوايي نوعي استراتژي بازاريابي است به منظور توليد و انتشار محتواي مربوط، ارزشمند و مداوم به منظور جذب مخاطبان هدفي كه تعيين كرده ايم. در نهايت هدف اصلي آن انجام حركتي سود آور از جانب مشتري است.

طبق تعريف بالا، بازاريابي محتوايي، استراتژي بلند مدتي است كه باعث ايجاد ارتباطي قوي بين شما و مخاطبان هدفتان مي شود. اين موضوع با ارائه محتواي با كيفيت كه مرتبط با آن‌هاست صورت مي پذيرد.

در نهايت، زماني كه مشتريان تصميم به خريد مي‌گيرند، به برند شما وفادار خواهند بود. تصوير شما در ذهن آن‌ها به مرور شكل گرفته است و همين باعث مي‌شود محصولات يا خدمات شما را نسبت به رقبا ترجيح دهند.

بر خلاف تبليغات يكبار مصرف، بازاريابي محتوايي به مخاطبين و مشتريان اعلام مي كند كه شما به آن‌ها اهميت مي‌دهيد.

امروزه مردم علاقه دارند كه به آن‌ها اهميت داده شود. در دنياي شلوغ امروزي صرفاً توليد محتوا ديگر كارساز نيست. آن‌چه باعث تمايز شما نسبت به رقبا مي‌شود، بايد منبع ارزشمندي از محتوا باشد.

طراحي استراتژي بازاريابي محتوا
استراتژي محتوا به مديريت تقريبا هر رسانه ملموس كه شما ايجاد مي كنيد اشاره دارد: نوشتاري ، تصويري ، قابل بارگيري – شما آن را نامگذاري مي كنيد.

استراتژي بازاريابي محتوا به مديريت هر رسانه‌اي (نوشتاري، تصويري و دانلودي) كه شما ايجاد مي كنيد اشاره دارد. استراتژي بازاريابي محتوا بخشي از برنامه بازاريابي شماست كه نمايش دهنده اين است كه شما كي هستيد و چه نوع تخصصي در صنعت فعاليت‌تان داريد.

تا اينجا تكرار كرديم كه توليد محتوا براي رشد كسب و كار الزام است. اما توليد محتوايي كه برنامه ريزي نشده باشد تاثير چنداني نخواهد داشت. براي تدوين يك استراتژي بازاريابي محتواي قدرتمند لازم است پاسخ سوالات زير را بدهيد:

1_ چه كسي محتواي شما را مطالعه خواهد كرد؟
مخاطب هدف محتوايتان شامل چه افرادي است؟ براي چه تعداد از مخاطبين محتوا توليد مي‌كنيد؟ اين سوال بدين منظور است كه شايد كسب و كار شما بيش از يك نوع مشتري داشته باشد، بنابراين لازم است استراتژي بازاريابي محتوا متناسب با انواع مختلف مشتريان يا مخاطبان باشد.

استفاده از انواع محتوا و انواع كانال هاي مختلف به شما كمك خواهد كرد تا محتواي متفاوتي را به هر كدام از مخاطبيني كه براي كسب و كار شما مهم است ارسال كنيد.

در صورتي كه قصد داريد مخاطبين خود را بشناسيد، پيشنهاد مي كنيم مقاله پرسوناي مخاطب را مطالعه نماييد.

2_ چه مشكلي از مخاطبين را رفع مي كنيد؟
به طور معمول، محصول يا خدمات شما يكي از مشكلات مخاطبين هدفتان را رفع مي كند. مشابه همين موضوع، محتوايتان نيز راهنما و آموزش دهنده مخاطبين در راستاي حل همين مشكل خواهد بود. در واقع شما بايد متناسب با محصول يا خدماتتان اقدام به توليد محتوا كنيد.

استراتژي دقيق بازاريابي محتوا، مخاطبين در هر دو طرف محصولتان را پشتيباني مي كند:

افرادي كه هنوز نمي دانند چالش اصليشان چيست و به دنبال رفع آن‌ها هستند؛
افرادي كه از محصولتان براي رفع اين چالش‌ها استفاده مي كنند.
محتواي شما براي گروه اول بايد راهنماي پيدا كردن چالش اصلي‌شان و انتخاب بهترين راه حل به آن‌ها باشد و براي گروه دوم بايد شامل اطلاعاتي باشد كه مخاطب شما را كاربر حرفه‌اي محصولتان كند.

3_ چه چيزي باعث خاص شدن شما مي شود؟
رقباي شما محصولي همانند شما دارند، بنابراين مشتريان بالقوه بايد بدانند كه چه چيزي باعث مي‌شود محصول شما بهتر يا حداقل متفاوت تر باشد. اينجا جايي است كه محتوا وارد مي‌شود.

براي اين‌كه اثبات كنيد كه خريد از شما براي مشتري مناسب تر است، نياز است اثبات كنيد كه چرا بايد توجه به شما ارزشش را دارد.

4_ بر روي چه نوعي از محتوا تمركز خواهيد داشت؟
چه نوعي از محتوا را انتخاب مي‌كنيد؟ اينفوگرافي؟ ويدئو؟ پست‌هاي وبلاگ؟

با مشخص شدن موضوعاتي كه قصد توليد محتوا براي آن‌ها را داريد، بايد مشخص كنيد كه روي چه نوعي از محتوا سرمايه‌گذاري خواهيد كرد تا جايگاه مناسبي در ذهن مشتريان داشته باشيد.

امروزه برخي از كسب و كارها رو به توليد پادكست آورده اند كه باعث افزايش رضايت مخاطبين و مشتريانشان شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۲۶:۲۸ توسط:مريخ موضوع: نظرات (0)

نحوه اندازه گيري شاخص هاي ديجيتال ماركتينگ و ROI

اندازه گيري شاخص هاي ديجيتال ماركتينگ
با وجود اين كه اين شاخص ها مهم هستند، اما ممكن است شاخص مورد نظر شما براي اندازه گيري موفقيت كمپين ايميلي نباشند. اگر هدف كمپين شما ورود افراد جديد به قيف بازاريابي و ايجاد درآمد بيشتر است، موفقيت اين شاخص ها بستگي به تعداد افرادي است كه تبديل به مشتري مي شوند.

پس از آن كه اطلاعات خوبي از كمپين ها يا آزمايش هاي خود به دست آورديد، از خودتان سوالات زير را بپرسيد:

چه تعدادي از اين Conversions ها به ليد يا سرنخ فروش با كيفيت در قيف بازاريابي تبديل شده اند؟ نسبت هزينه به توليد ليد در اين كمپين چقدر بوده است؟ اين موارد را در بازه زماني مشخص اندازه گيري كنيد، مثلاً يك فصل يا يك ماه.
چه مقدار درآمد از اين كمپين حاصل شده است و نرخ آن چقدر است؟
هزينه هر ايميل، Open Rate، كليك و conversion چقدر بوده است؟ چه مقدار درآمد حاصل شده است؟
چگونه و از كجا مي توان كمپين را بهبود بخشيد تا به بهتر شدن اين شاخص ها كمك كند؟
همه اين شاخص ها خلاصه اي از وضعيت كمپين ايميلي با جزئيات مناسب مي دهند تا بتوانيد تغييرات لازم براي بهتر شدن آن و بهينه سازي نرخ ROI را ايجاد كنيد.

شبكه هاي اجتماعي
شايد يادتون بياد كه شبكه هاي اجتماعي با اسم فيسبوك آغاز شد. فيسبوك اولين شبكه اجتماعي بود كه توانست توجه زيادي از مخاطبين رو به خودش جلب كند. اين پلتفرم امكان تبليغات آنلاين در شبكه هاي اجتماعي رو هم ايجاد كرده است كه گزارشات بسيار خوبي به مخاطبين مي دهد. ابزاري كه در فيسبوك بسيار به بازارياب ها كمك مي كند تا بتوانند وضعيت كمپين خودشون رو اندازه گيري كنند Facebook InsightsTool نام دارد. البته با توجه به اينكه تب و تاب فيسبوك در ايران از كار افتاده است، شايد بشه گفت اين شبكه در ايران هيچ كاربردي ندارد و جايگزين هايي براي آن وجود دارد از جمله اينستاگرام و تلگرام (كه البته تلگرام شبكه اجتماعي نيست و تنها يك پيام رسان فوري است، اما با توجه به وضعيت كنوني مي توان از ان براي تبليغات استفاده كرد.) اينستاگرام نيز ابزار تحليلي نسبتاً مناسبي را به كسب و كارها مي دهد. در آينده راجع به ابزارهاي مناسب براي اندازه گيري شاخص ها صحبت خواهيم كرد.

اما قبل از اين كه بخواهيد كمپين بعدي خودتون رو راه اندازي كنيد نگاهي به شاخص هاي زير بيندازيد:

نحوه اندازه گيري شاخص هاي ديجيتال ماركتينگ و ROI
نسبت درگيري مخاطب (Engagement Ratio): آيا مخاطبين شما به پست شما توجه مي كنند؟ آيا آن ها نظر يا كامنت مي نويسند و با ديگران اين پست را به اشتراك مي گذارند؟ مانع اصلي درگيري مخاطب با پست شما نا مرتبط بودن محتوا است. پس به دنبال اين باشيد كه چگونه مي توانيد مخاطبين رو وادار كنيد تا در پست هاي شما عملياتي (مانند كامنت گذاشتن يا اشتراك گذاري) انجام دهند.

نرخ كليك يا CTR: در مورد ايميل راجع به اين قضيه صحبت كرديم اما در اينجا بايد ببينيد آيا مخاطبين شما واقعاً در برابر Call To Action شما واكنشي نشان مي دهند؟ اگر از امكانات تبليغي كه فيسبوك در اختيار مخاطبين قرار مي دهد استفاده مي كرديم، اين مقادير بسيار كاربردي تر هم مي شد. به دنبال راهي باشيد تا مخاطبين بيشتري را به سمت وبسايتتان بكشانيد و اين بدان معناست كه مخاطبين شما بايد پست هاي شما را با افراد بيشتري به اشتراك بگذارند.

با وجود اين كه مي توانيد اين مقادير رو به دست بياريد اما نكته مهم تر به دست آوردن اطلاعات نرخ تبديل مشتري مخاطبين در سايتتان است. براي اين كار مي توانيد لينك هاي UTM براي هر شبكه يا هر پست ايجاد كنيد كه مخاطبين رو به سمت صفحه فرود مي كشاند. اين لينك ها به شما كمك مي كنند كه ببينيد چه تعداد از افراد از طريق اين لينك وارد سايتتان مي شوند. ببينيد از كدام پست ها مخاطبين بيشتري به سمت سايتتان ورود پيدا كرده اند. اگر هدفتان تكميل فرم در صفحه فرود است، مي توانيد تعداد اين فرم ها را به نسبت بازديد مخاطبين اندازه گيري كنيد. در اين صورت نرخ تبديل مناسب رو شناسايي مي كنيد.

از اين طريق مي توانيد بينيد كدام پلتفرم ها و شبكه هاي اجتماعي به شما بيشتر كمك كرده اند. كدام يك باعث شده اند بيشتر مشتري جذب كنيد و كدام موثرتر بوده اند. توليد ليد يا سرنخ فروش از اين نوع كمپين ها از اهداف اصلي است. پس در هر لحظه آن را اندازه گيري كنيد و البته فراموش نكنيد كه ميزان هزينه براي به دست آوردن يك سرنخ فروش يا كليك را به دست بياوريد.

مي توانيد از شاخص هاي ابتدايي مانند تعداد ديده شدن (impression) ، درگير شدن مخاطب (engagement)، و تعداد بازديدكنندگان استفاده كنيد كه الزامات اصلي براي شكل گيري استراتژي بازاريابي شما هستند. يا مي توانيد بر روي شاخص هاي سخت تمركز كنيد مانند هزينه و درآمد كه معمولاً بخشي هست كه مديران شما به دنبال آن هستند. اما نكته اساسي اين است كه هر دوي اين شاخص ها براي محاسبه ROI لازم هستند.

شاخص هاي بازگشت سرمايه رو ميشه به سه دسته تقسيم كرد: شاخص هاي Front-end، middle-end و back-end.

شاخص هاي Front-end مانند نرخ كليك (CTR) و نسبت درگيري مخاطب به شما نشان مي دهند كه محتواي شما به قدر كافي مناسب بوده است تا مخاطبين رو وادار به انجام عملياتي بكند.
شاخص هاي Middle-end مانند اندازه گيري نرخ تبديل و Bounce rate نشان دهنده تعداد ليد هايي است كه بسيار به تبديل شدن به مشتري نزديك هستند.
شاخص هاي Back-end مانند خطوط مختلف قيف بازاريابي و ميزان درآمد به شما نه تنها ميزان اثر بخشي فرآيند <بازاريابي رو نشان مي دهند، بلكه ميزان درآمد حاصل از فعاليت هاي بازاريابي را نيز مشخص مي كنند. اين ها مواردي براي اندازه گيري بازگشت سرمايه مالي شما هستند.
در اين وبلاگ نحوه اندازه گيري شاخص هاي ديجيتال ماركتينگ و بازگشت سرمايه براي ايميل، شبكه هاي اجتماعي و صفحات فرود سايت رو شرح مي دهيم:

ايميل (EMAIL)
ايميل از آغاز به وجود آمدنش تا كنون تغييرات زيادي داشته است و امروزه به منبع اوليه برندها و كسب و كارها براي ارتباط با مشتريانشان تبديل شده است. چه در خبرنامه ها باشد چه در خريد يا دريافت چيزي از سايت، ايميل يكي از اصلي ترين اطلاعات جابجا شده بين مشتريان و كسب و كارها است. با پيشرفت شركت هاي ارائه دهنده خدمات ايميل ماركتينگ، امروزه اجراي كمپين هاي آنلاين از طريق ايميل و اندازه گيري نرخ بازگشت آن بسيار راحت تر از گذشته شده است.

اگر تجربه اجراي كمپين هاي ايميلي را داريد، با بيشتر شاخص هايي كه در ادامه معرفي مي كنيم آشنايي داريد. اما خوب اين نكته رو فراموش نكنيد كه اضافه كردن بروزرساني ها و ويژگي هاي جديد به گزارشتون ميتونه در آينده بسيار بهتون كمك كند. توجه كنيد كه ايميل هاي خود را طوري طراحي كنيد كه بتوانيد پارمترهاي مورد نياز براي موفقيت و پيگيري ليدهاي فروش را پيگيري كنيد.

هنگامي كه موفقيت هاي اوليه كمپين ايميلي را اندازه گيري مي كنيد، مخصوصاً اگر از تست A/B استفاده مي كنيد، به موارد زير توجه كنيد:

Bounce Rate: آيا ايميلي بود كه ارسال نشود؟ ايميل هاي اشتباه را از ليستتون پاك كنيد تا ديگه به آدرس ايميل هاي غير فعال چيزي نفرستيد. علاوه بر اين در صورتي كه Bounce Rate شما بالا باشد، تاثيرات منفي بر كمپين شما خواهد داشت و حتي ممكن است باعث اسپم شدنتون بشود.

Open Rate: آيا ايميل هاي شما توسط مخاطبين باز نمي شود؟ از عناوين جديد استفاده كنيد تا بتوانيد توجه آن ها را جلب كنيد. اين فرآيند را ادامه دهيد تا متوجه بشويد مخاطبينتان به دنبال چه چيزي هستند؟

Unsubscribe Rate: اين شاخص راحت ترين راه براي تشخيص اشتباه بودن چيزي است. اگر مخاطبينتان دكمه لغو عضويت در ليست شما را مي زنند، بايد چاره اي پيدا كنيد و اجازه نديد اين روند ادامه دار باشد.

نرخ كليك يا CTR: چه مقدار كليك در هر كمپين ايميل شما انجام مي شود؟ آيا بر روي لينك ها كليك مي كنند يا بر روي عكس ها؟ دليل قانع كننده به مخاطبين بدهيد تا با ايميل شما حس بهتري پيدا كنند.

نرخ تبديل يا Conversion Rate: چه تعدادي از افرادي كه به آن ها ايميل ارسال كرده ايد اهداف شما را اجرا كرده اند. اگر شاخص شما فروش است، چه تعداد از اين مخاطبين از شما خريد انجام داده اند؟ ممكن است نرخ كليك و open rate بالايي داشته باشيد ولي اگر مخاطبين اهداف شما را اجرا نمي كنند بايد به فكر پيشرفت باشيد. در واقع بايد به دنبال تنظيمات جديد براي ايميل ها يا صفحات فرود باشيد.

سرنخ فروش يا ليد: تعداد افرادي كه از طريق ايميل به مرحله فروش يا علاقه مندي رسيده اند را اندازه گيري كنيد. اين ها سرنخ هاي شما هستند، مراقب آن ها باشيد!

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۲۵:۱۵ توسط:مريخ موضوع: نظرات (0)

انتقال ايميل از Promotion به Inbox در ايميل ماركتينگ

Mailchimp و ديگر ارائه دهنده هاي سرويس هاي ايميل ماركتينگ كه از اكانت هاي Gmail هم پشتيباني مي كنند حدود 1% در نرخ باز شدن ( Open Rate ) در بخش Promotionها را گزارش كرده اند. البته كه اين مقدار خيلي زياد نيست اما به هر صورت مساله مهمي براي توجه كردن هست.

يك مقاله وبلاگ دربارش بنويسيد
يه راه حل جالب اين هست كه مقاله اي در اين زمينه در سايت آماده كنيد و از مخاطبينتون بخواهيد مطابق آموزشي كه ميديد ايميل رو انتقال بدند. سايت CopyBlogger در مقاله 7 روش نجات از تب Promotion جيميل اين كار رو انجام داده است. در اين مقاله خيلي هوشمندانه آموزش هايي راجع به بازاريابي ايميلي براي خواننده هاي سايت ارائه كرده و در انتها از مخاطبين اين مقاله خواسته تا مطمئن بشوند كه ايميل سايت CopyBlogger به دستشون ميرسه با استفاده از اين درخواست:

انتقال ايميل از Promotion به Inbox در ايميل ماركتينگ
اين يه روش خيلي خوبه كه در حالي كه به خواننده ها راجع به موضوع مورد علاقشون آموزش ميديد ازشون بخواهيد اين كار رو انجام بدند. لازم نيست كه منتظر باشيد تا يه نفر توي ايميل مطلب آموزشي شما رو بخونه و انجامش بده، از هر كانالي كه داريد استفاده كنيد، از وبسايت، وبلاگ يا شبكه هاي اجتماعي.

در عنوان ايميل موضوع را مطرح كنيد
در حالي كه خيلي از بازارياب ها شديداً از مخاطبين مي خواهند كه اين عمليات را انجام دهند، بقيه كمي منفعل تر عمل مي كنند. تجربه نشون داده كه ايميل هايي با عنوان “آيا اين ايميل را نديديد..؟” يا “آيا ايميل هاي ما به اسپم مي رود…؟”. اين نوع ايميل ها هم اشاره به اين مي كنند كه ممكن است به دليل نگاه نكردن بخش Promotion پيشنهاد ويژه (تخفيف) شركت فرستنده رو دريافت نكرده ايم.

در اين بخش باز هم نمونه اي از تجربه كاربران خارجي كه ايميلي از سايت Urban Outfitters دريافت كرده است را مي خوانيم:

انتقال ايميل از Promotion به Inbox در ايميل ماركتينگ
“اين روش هم توجه من رو جلب كرد. از عنوانش كه حالت مكالمه اي داشت خوشم اومد.”

درسي كه از اين قضيه مي گيريم چيه؟ بايد حتماً توجه زيادي به عنوان ايميل داشته باشيم. بزرگترين دليلي كه باعث ميشه تا يه نفر ايميلتون رو تو قسمت Promotion چك كنه و بازش كنه و در نهايت روي لينك هاتون كليك كنه انتخاب يه عنوان مناسب و جذابه.

مخاطب را درگير كنيد
به جرات مي توان گفت چيزي كه توجه خواننده هاي شما رو جذب مي كنه طراحي و ساخت ايميل هايي هست كه مخاطب رو درگير مي كنه و به مرور اعتماد و ارتباط مثبت با خريدار ايجاد كند. يكي از نمونه هاي موفق كه توانسته است اين كار را به خوبي انجام دهد و مخاطبين را وادار كند كه ايميل هايش را به inbox منتقل كنند (بدون اينكه ازشون بخواهد) سايت allrecipes.com هستش كه در زمينه آشپزي فعاليت مي كند.

تجربه يكي از كاربران اين سايت:

” آن ها من را با ارسال ايميل هاي زياد من را بمباران نمي كنند و وقتي هم كه چيزي ميفرستند عنوان خيلي جذابي برايش در نظر مي گيرند مثل : بهترين كيك گيلاس در يك روز تابستاني. ساده، شيرين و چيزي كه من رو تحريك مي كنه تا بخواهم كيك گيلاس را در حين كار بخورم. اين ايميل به طرز خيلي مناسبي تصوير مناسبي داره:

انتقال ايميل از Promotion به Inbox در ايميل ماركتينگ
فكر مي كنيد كه ارسال ايميل با اين محتوا بعد از اين كه به سايتشون رفتم و يه دستور پخت رو دانلود كردم تصادفي بوده؟ حتماً اين طور نبوده. من در اين سايت راي دادم و آن ها هم به خوبي از اين اطلاعات براي ارسال اين ايميل استفاده كرده اند.”

خوب به طور خلاصه ميشه گفت كه رفتن ايميل به Promotion تغييرات محسوسي براي روند ايميل ماركتينگ شما ايجاد مي كنه. بازارياب ها بايد كمي بيشتر تلاش كنند تا با خواننده ها ارتباط بهتري برقرار كنند. از اينكه از مخاطبينتون بخواهيد كه ايميل رو به inbox منتقل كنند نترسيد يا با آموزش دادن به آن ها اين فرآيند رو آسان تر كنيد.

اگر هم شيوه ديگري استفاده كرده ايد كه به نظرتون مناسب هست حتماً در زير اين پست با ديگران به اشتراك بگذاريد تا همگي بتونيم به هم در اين مسير كمك كنيم.

مخصوصاً اگر شما براي باز شدن ايميلتان محدوديت زماني داشته باشيد، ارسال ايميل به اينباكس توجه مخاطب را بيشتر جذب مي كند. اما بعد از همه اين بحث ها، چگونه مي توان انتقال ايميل از Promotion به Inbox را انجام داد.

از اين كه سوال بپرسيد نترسيد
به عنوان افرادي كه از اينترنت استفاده مي كنيم، همه ما عضو خبرنامه خيلي از سايت ها هستيم، از سايت هاي خريد آنلاين گرفته تا سايت هاي تخفيف گروهي و سايت هاي آموزشي مختلف. نكته مهم كه ممكنه شما هم باهاش روبرو شده باشيد اينه كه بعضي از خبرنامه ها با روش هاي هوشمندانه و خلاقانه از مخاطبينشون مي خواهند كه ايميل رو از Promotion به inbox منتقل كنند. يه نمونه جالب خارجي تجربه مشتري كه ديدم ، سايت تخفيفي فروش با نام Gilt Group لباس بود كه روزانه به مخاطبين ايميل ميفرسته. جالبه كه در عنوان ايميل مي نويسند : كاربران جيميل: هيچ وقت يه سرقت مهم رو از دست نديد!

انتقال ايميل از Promotion به Inbox در ايميل ماركتينگ
نظر كاربر اين سايت رو با هم ميخونيم:

” بعد از باز كردن ايميل چندين Call To Action يا فراخوان به اقدام وجود داشت كه از من مي خواستند تا ايميلشون رو از بخش Promotion به inbox منتقل كنم. يه نمونه خيلي زيبا از اين كار رو در تصوير زير مشاهده مي كنيد:

انتقال ايميل از Promotion به Inbox در ايميل ماركتينگ
حتي به اين كار هم اكتفا نكردند. به صورت خيلي كامل مجموعه دستورات براي انجام اين كار به صورت مرحله به مرحله رو هم برام فرستادند.

انتقال ايميل از Promotion به Inbox در ايميل ماركتينگ
خيلي هم زيبا و شيك . به نظرتون من اين كار رو انجام دادم؟ معلومه كه انجام دادم و ايميلشون رو به Inbox منتقل كردم. نمي خواستم يه تخفيف فوق العاده رو از دست بدم. حتي اين كه خيلي مستقيم هم ازم خواسته بودند اين كار رو انجام بدم خيلي تحت تاثير قرارم داد.”

درس مهم در اين بخش اين هست كه از درخواست نترسيد.خيلي از كاربرهاي Gmail حتي نميدونند كه مي تونند اين كار رو با يه Drag & Drop ساده انجام بدند. اگر ازشون بخواهيد و دستورالعمل انجامش رو براشون بفرستيد از اين كه تعداد بالايي از اونا اين كار رو انجام مي دهند شگفت زده ميشيد. البته فراموش نكنيد كه دستور العمل رو خيلي واضح و با عكس هاي مناسب آماده كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۲۴:۱۱ توسط:مريخ موضوع: نظرات (0)

4 روش كاربردي استفاده از اطلاعات براي ديجيتال ماركترها

بهرحال، اگر همه ليد ها در يك اپليكيشن مركزي ( ايده آل تر اين است در يك پلتفرم باشد) جمع آوري شود، اطلاعات خيلي بهتري گزارش مي شود. با يكپارچه سازي همه برنامه هاي جانبي شما مي توانيد به سرعت و به آساني ببينيد كه چه چيزي كار مي كند و چه چيزي كار نمي كند.

اتوماسيون سازي جريان هاي كاري انسان ها يك امر ضروري براي مواردي است كه نياز به قضاوت افراد دارد. مانند پذيرفتن يا رد كردن افراد بر اساس مواردي كه ثبت شدند.

بخش بندي تلاش هاي بازاريابي
4 روش كاربردي استفاده از اطلاعات براي ديجيتال ماركترهاخيلي از بازارياب ها آرزو دارند يك روش بدون دردسر براي بخش بندي ليد ها داشته باشند – مخصوصا بر اساس عادت هاي خريد، مانند اينكه كدام مشتري در گذشته خريد كرده است. بهرحال، اپليكيشن هاي بازاريابي ايميلي براي نگهداري ميزان بيش از اندازه اي از اطلاعات ساخته نشده اند و آن ها براي طراحي و ارسال ايميل هستند.

براي بخش بندي، شما نياز داريد از ديتا و اطلاعات اپليكيشن هاي ديگر استفاده كنيد. براي مثال، انتقال داده ها از اپليكيشن هاي تجارت الكترونيكي (eCommerce) به پلتفرم بازاريابي اتوماسيون، براي دانستن اطالاعات گذشته خريد هر فرد. و اگر به دنبال بخش بندي اقدامات غير تجاري هستيد، بايد از اپليكيشن هاي CRM استفاده كنيد، يا پلتفرم هاي وابسته به آن كه همه اطلاعات را براي شما ارائه مي كند و مي توانيد بر اساس سايز شركت، موقعيت، برنامه ريزي ، تاريخ تولد و… بخش بندي كنيد.

با بخش بندي درست نيز مشاهده مي كنيد نرخ هايي مانند نرخ باز كردن ايميل نيز افزايش مي يابد. Tara Humpris مدير ديجيتال ماركتينگ WavHello اين را تجربه كرده است و مي گويد كه :” ادغام كردن براي بازارياب ها خيلي بزرگ است، اما من فكر ميكنم چون تكنيكال بنظر مي رسد ناديده گرفته مي شود. ادغام كردن نه تنها به ما اين اجازه را داد تا نقشه سفر مشتري را بررسي كنيم، بلكه با ارسال ايميل بخش بندي شده بازار، مشتريان تكراري ما به ميزان 65% افزايش يافت.

با ادغام و اتوماسيون سازي شروع كنيد.4 روش كاربردي استفاده از اطلاعات براي ديجيتال ماركترها
مطالعه اي كه در سال 2017 توسط شوراي صنعتي MarTech انجام شد به اين نتيجه دست يافتند كه بازاريابان سطح بالا از استفاده از تكنولوژي زياد محروم هستند ( حدود 50%) و بعد از آن نيز مشكلات با تكنولوژي هاي ادغام ( حدود 49%) قرار دارد. اولين قدم براي غلبه بر اين چالش اين است كه از تعدازيادي از ادغام هاي پيش ساخته خارج از جعبه استفاده شود. با تعدادي كليك اطلاعات از برنامه اي به ديگري جريان پيدا مي كند. سرانجام ممكن است كه شما با اين ادغام پيش ساخته به مشكل بخوريد چون حجمي كه نياز داريد كم است. حالا بايد قدم دوم را برداريد : پيدا كردن يك پلتفرم كه هم شما و هم IT احساس راحتي كنيد.

مراقب باشيد انتخاب يك ابزار ساده پلتفرم هاي ادغام DIY كه اغلب بازارياب ها استفاده مي كنند ممكن است كه مشكل ساز شود – شما نياز داريد كه از پخش شدن داده هاي بد و تكراري جلوگيري كنيد. خيلي از شركت هاي بزرگ مي گويند كه بزرگترين چالش بازاريابي آن ها در انتقال موفق اطلاعات، كمبود اطلاعات با كيفيت و كامل است.

در عين حال، پلتفرم هاي ادغام سنتي و خيلي پيچيده هزينه زيادي در برخواهد داشت و زماني زيادي به خود مي گيرد، در حالي كه در بازاريابي نياز به چابكي و سرعت داريم. هولگر مولر معاون رييس Constellation Research مي گويد كه براي خيلي از بخش ها،دو دسته فروشنده داريم : يكي كه سنتي است و از پيش فرض حركت مي كند به سمت ابري و ديگري كه اصالتا ابري مي گويند كه تلاش مي كند تا از بخش پيش فرض حمايت كند.

در پايان بايد گفت كه پلتفرم ادغام شما بايد هوشمندانه كار كند، نه اينكه مانع بهره وري شما شود. شما از چه متدي براي ديتا و اطلاعات خودتان استفاده مي كنيد؟ چگونه از اين مقاله استفاده خواهيد كرد؟ در بخش نظرات بگوييد تا بيشتر در اين باره با هم صحبت كنيم.

براي بسياري از برنامه هاي ابري، يكپارچه سازي هاي خارج از بسته وجود دارد كه شما مي توانيد آن را بين برنامه هاي خود تنظيم كنيد و اگر اين فن كار نكرد مي توانيد از پلتفرم هاي يكپارچه سازي استفاده كنيد. ممكن است شما سيستم يكپارچه سازي داشته باشيد ولي مهم اين است كه يك سيستم ثبتي انتخاب كنيد كه بتواند خطاها و تكرار ها رو كنترل نمايد. به عبارت ديگر حتي اگر شما اطلاعات را از برنامه اي به برنامه ي ديگر جابه جا و دنبال كنيد، فراموش نكنيد كه شما نياز به اطلاعاتي داريد كه به عنوان هاب از آن استفاده كنيد.

با توجه به زماني كه براي ساخت اين ارتباطات در طولاني مدت طي مي شود، گروه Aberdeen متوجه شد كه اطلاعات و آناليز هاي كاربران با يكپارچه سازي همه تكنولوژي هاي بازاريابي به ميزان 57 درصد اثر بخش تر مي شود.

اطلاعاتي كه به شما مي رسيد را دريافت كنيد.
4 روش كاربردي استفاده از اطلاعات براي ديجيتال ماركترها
خيلي سخته كه شما هر روز به سايت گوگل آناليتيكس يا ديگر سايت هاي تجزيه و تحليل برويد و تا وضعيت خود را ملاحظه كنيد. اما داشتن اطلاعات حساس از عملكردتان باعث خواهد شد تا تصميمات بازاريابي شما موثر تر گرفته شود.

خوشبختانه ابزارهاي زيادي وجود دارد كه شما مي توانيد بدون انجام دادن كار اضافه اي يا لاگين شدن در اپ براي گرفتن گزارش، ديتاهاي خوبي را ثبت نماييد. به عنوان مثال مي توانيد آناليز Mixpanel را در slack دريافت كنيد يا از ابزارهايي براي دريافت آلارم زماني كه فردي كتابي را از سايت شما دانلود مي كند استفاده كنيد.

اين باعث مي‌‌شود اطلاعت مورد نياز در طول روز ساخته شود و از نرخ تبديل و درگيري مخاطبان خود با سايتتان آگاه تر شويد. همچنين تاثيرات مثبتي در برنامه ريزي آينده شما خواهد گذاشت و تصميم گيري هاي هر روزه بهتري خواهيد گرفت.

فرآيند اتوماسيون غني كردن ليد ها4 روش كاربردي استفاده از اطلاعات براي ديجيتال ماركترها
چون در فرآيند غني سازي ليد ها اطلاعات به صورت دستي وارد مي‌شود ، اين كار مي‌تواند خسته كنند باشد. اين ليد ها اغلب لازم است كه در چرخه فروش قرار گيرد و اين نيز ممكن است خسته كننده بنظر برسد. مارك متروكولا، مدير رشد Sonder مي‌گويد :” غني سازي ليدهايمان يكي از مهمترين استراتژي هاي كلي رشد است و ما با استفاده از فرآيند وظايف مردم ( People task) اين فرآيند را اتوماسيون مي كنيم. هدف من هميشه اين بود كه يك قيف توليد خوب بسازم تا باعث افزايش كاربر شود. و نرخ تبديل اين مسير را افزايش دهد. لازم است كه يك فرآيند سيستم گرا باشد، يعني اگر شما نتوانستيد به من معيارها را نشان بدهيد، سيستم شما احتمالا كار نخواهد كرد.”

اگر بتوانيد چرخه كار انسان ها را اتوماسيون كنيد زمان زيادي را ذخير خواهيد نمود. زماني كه ليد جديدي وارد مي‌شود، با تكنولوژي درست، اطالعات به صورت اتوماتيك به پروفايل CRM يا اپليكيشني كه انتخاب كرديد اضافه خواهد شد. بدون اينكه نيازي باشد تا وارد برنامه شويد يا هدايت پروفايل ليد را بدست بگيريد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۲۲:۲۱ توسط:مريخ موضوع: نظرات (0)

نحوه شروع استفاده از محتواي ويديويي در بازاريابي

خيلي از بازارياب­ها ميدونن نياز به شروع استفاده از محتواي ويديويي دارن، ولي وقتي زمانش ميرسه كه فقط يه دونه توليد كنن، دچار سردرگمي ميشن و نميدونن كه بايد چيكار كنن.

در اينجا تعداد ايده هم براي فيلم­هاي از پيش ضبط شده و هم ويديوهاي زنده(آنلاين) ارائه ميكنيم كه كسب و كار شما هم ميتونه از اونها استفاده كنه.

ايده­ هايي براي ويديوهاي از پيش ضبط شدهبازاريابي ويدئويي
براي مبتدي ­ها

يك ويديوي كوتاه “سپاسگذاري و تشكر” از تيمتون براي مشتريان جديد يا مشترياني كه بيشترين­ خريدها رو داشتن، درست كنيد
يك نسخه آزمايشي (demo) و نمايشي از محصولتان فيلم برداري كنيد.
يك گيف (GIF) متحرك از نحوه عملكرد محصول و استفاده از خدماتتون درست كنيد.
يك ويديوي 15 ثانيه­اي از رضايت مشتريان واقعي و مشتريان وفادارتون درست كنيد.
براي متوسط ­ها

يك ويديوي گسترده­ تر و طولاني­ تر از رضايت مشتريان و مواردي كه كاربران از محصولات و خدمات شما استفاده كردن، درست كنيد.
يك ويديوي طولاني­ تر براي نمايش و توضيح ويژگي­هاي محصولتون توليد كنيد.
همچنين يك ويديوي كوتاه از معرفي شركتتون (كسب و كارتون يا …)، ماموريتتون (mission) و چشم اندازتون (vision) تهيه كنيد.
براي پيشرفته­ ها

يك ويديوي كامل از معرفي محصول و خدماتتون و ويژگي­ ها و نقات قوت و تمايزات نسبت سايرين اين خدمات و محصولات تهيه كنيد.
پست­ هاي بلاگتون رو به صورت كوتاه، خلاصه و ويديويي نيز ارائه بدين.
يك ويديو طولاني­ تر از معرفي و مصاحبه با اعضاي كليدي شركت و كسب و كارتون تهيه كنيد.
ويديوهايي از ارائه و معرفي محصولات و خدمات كسب و كارتون كه توسط اعضاي شركتتون انجام شده تهيه كنيد و در پست­ هاي مربوط به محصولات و خدماتتون در سايت و شبكه ­هاي اجتماعيتون قرار بدين.
ويديوهاي براي هر يك از Call-to-Action هاتون(مواردي مانند: “ادامه مطلب”، “همين الان ثبت نام كن”، “ما رو به دوستان خود معرفي كن” و … در وبسايت­ ها و شبكه ­هاي اجتماعي) تهيه كنيد.
ايده­ هايي براي ويديوهاي زنده (Live)محتواي ويديويي
براي مبتدي­ ها

3) از جامعه آنلاين و مجازيتون براي حضور در يك گردهمايي و يا رويداد دعوت كنيد
بازارياب ها به سادگي نميتونن تمامي مخاطبانشون رو براي يكنحوه شروع استفاده از محتواي ويديويي در بازاريابي رويداد و گردهمايي حضوري دعوت كنن و اكثريت اون ها در اين رويداد حضور پيدا كنن. در همچين حالتي گزينه هاي خيلي خوبي براي برگزاري رويدادهاي آنلاين از قبيل اينستاگرام، فيسبوك و يوتيوب وجود دارن كه ميشه از طريق اون ها، از مشاركت مخاطبان گسترده تري در رويداد بهره مند بشيم. استفاده از اين قابليت ويديوهاي زنده و بعد پست كردن و قرار دادن اين ويديوها در پلتفورم هاي مختلف يكي از راه هاي هست كه ميتونه مخاطبان و مشتريان شما رو راضي كنه.

4) پشت صحنه ها رو به اشتراك بذارين
رفتن به پشت صحنه يكي از راه هاي خوبي هست كه به طرفداراننحوه شروع استفاده از محتواي ويديويي در بازاريابي وفادارتون و مخاطبانتون يك ديد منحصر به فرد از شخصيت برندتون و يا محصولتون ارائه بدين. شما ميتونين اينكار رو هم از طريق ويديوهاي آنلاين در شبكه هاي اجتماعي انجام بدين تا در لحظه مخاطبانتون در اون حس با شما شريك بشن و حس همراه شما بودن بهشون منقل بشه و هم اينكه اين ويديوها رو از قبل ضبط كنيد و با مخاطبانتون به اشتراك بذارين و جذابيت اتفاقاتي كه پشت صحنه برند و كسب و كار و محصولاتتون ميوفته رو بهشون منتقل كنيد. اين مدل محتوا يكي از منابع خيلي خوب براي تغذيه شبكه هاي اجتماعي هست . همچنين ميتونه به عنوان رابطه اي نزديك با ليدها و مشترياني كه دارن سعي ميكنن بيشتر در مورد برند شما ياد بگيرن و بدونن، به اون ها كمك كنه.

5) تصورات كلي و محصولاتتون رو براي مخاطبانتون توضيح بدين
ميگن كه يه عكس ميتونه هزاران كلمه بگه.نحوه شروع استفاده از محتواي ويديويي در بازاريابي گاهي اوقات هم ويديو بهترين پلتفورم براي توضيح يك تصور يا تعريف يك واژه براي مخاطبان و كاربرانتون ميتونه باشه. ويديوها اينچنيني خيلي كمك كننده هستند، راحت براي درك كردن و ميتونه يك مسير طولاني رو براي كمك به افراد و به موفقيت رسوندشون به وسيله محصولات و خدمات شما رو آسون كنه. اين كه شما ويديويي تهيه كنيد و فكر و ايده اصلي پشت محصول و خدماتتون و ويژگي و فوايدي كه ميتونه براي مخاطبتون داشته باشه رو به طور كامل درونش توضيح بدين، ميتونه خيلي از مشكلات افراد با اون از بين بره و درك بهتري از استفاده از محصول و خدماتتون رو داشته باشن.

استفاده از قسمت لايو اينستاگرام (كه در قسمت 11 اين مقاله به طور كامل مورد بررسي قرار داديم)و يا فيسبوك و … تا اتفاقات و رويدادهاي جالبي كه در حوزه كسب و كار شما رخ ميده رو به نمايش بذارين.
از نرم افزارهايي مثل Google Hangouts يا Skype، Telegram …. به عنوان ابزاري براي تشكر از مشتريان (در يك موقعيت خاص و ويژه) استفاده كنيد.
براي متوسط­ ها

از قابليت ويديو زنده شبكه­ هاي اجتماعي يا اگر در وبسايتتون چنين محيطي فراهم هست، يك برنامه پرسش و پاسخ با بازديدكننده ها، مخاطبان و حتي گاهي با كارمندانتون(فقط حواستون باشه وسط اينستاگرامتون لايو نگيرين و با كارمنداتون جلسه بذارين و بگين كه من گفتم :دي منظورم در اين مورد نرم افزارايي مثل اسكايپ و … بود) بذارين.
با استفاده از قابليت ويديوي زنده، مكالمه ه­اي با افرادي كه به نوعي رهبر يا تاثيرگذار بر مخاطبانتون هستن، ترتيب بدين
با استفاده از ويديوهاي زنده در شبكه هاي اجتماعي يا در وبسايتتون، ميتونين رويدادهاي مرتبط و جالب درون شركتتون رو به نمايش بذارين تا مخاطبانتون با فرهنگ شركت و محيط كسب و كار شما بيشتر آشنا بشن.
براي پيشرفته ­ها

يك ويديوي زنده از معرفي و توضيح در مورد محصول يا خدماتتون به همراه پرسش و پاسخ در مورد اون­ها با مخاطبانتون فراهم كنيد.
يك ارائه و آموزش زنده به همراه پرسش و پاسخ آزاد فيلمبرداري و فراهم كنيد.
يك روز از فعاليت كسب و كار و شركتتون رو به همراه يكي از مديران شركت ترتيب بدين (اين ويديو خيلي كامل­ تر و مفصل­ تر از قسمت سوم براي متوسط­ هاست و اكثر فعاليت­ هاي شما رو نشون ميده و مخاطبان احساس نزديكي بيشتري با شما ميكنن)
خب خب خب! حالا ميرسيم سر بحث اصليمون

چطوري از ويديو داخل استراتژي بازاريابيمون استفاده كنيم؟
حالا شما عنوان ها و ايده هاي الهام بخشي رو براي توليد محتواي ويديويي در اختيار دارين، ولي حالا ميگين چطوري و كجا استفاده كنيم ازشون؟! در اكثر موارد خود پلتفورم مورد استفاده مسير واضحي رو براتون فراهم ميكنه. به عنوان مثال در ويديوهاي لايو در اينستاگرام فراهم كنين و از مخاطبانتون بخواين كه به صفحتون در اينستاگرام براي مشاهده ويديوي لايو برن و خودشونو با محيط اين پلتفورم تنظيم كنن. همچنين ميتونين شما از ويديوهايي خارج از اين مدل پلتفورم ها مثل اينستاگرام و فيسبوك استفاده كنيد و در فضايي مثل وبسايت يا وبلاگتون با مخاطبانتون ارتباط برقرار كنيد.

در اينجا چندين ايده براي اينكه در كجا از محتواي ويديويي در بالا و پايين قيف استفاده كنيم، ارائه ميديم:

1) استفاده از محتواي توليد شده توسط كاربر (UGC)
بازارياب ها راويان خيلي قوي و خوبي هستن، ولي بعضي اوقاتبازاريابي ويديويي مشتريان ميتونن تاثيرگذاري بيشتري داشته باشن. به عنوان مثال اينكه ” چطوري محصولات ما قابل استفاده هستن و كاربردشون چي هست” اگر به وسيله محتواي توليد شده توسط كاربر باشه، ميتونه خيلي بيشتر متقاعد كننده و قوي تر نسبت به ويديوهاي بازاريابي قديمي هست.

يكي از اصلي ترين كارهايي كه بايد بكنيم، تشويق كردن مشتريان وفادار و مخاطبانمون براي توليد UGC با روش هايي مثل ميزباني چالش ها و مسابقات مختلف و يا هر مدل از اين قبيل مشاركت هاي جذاب و هيجان انگيز، هستش.

از طرفدارانتون بخواين كه عكس، ويديو و هر محتواي ديگه اي در مورد تجربشون از استفاده محصولات و خدمات شما ، در شبكه هاي اجتماعيشون به اشتراك بذارن و بگن كه چرا به برند و محصولات شما علاقمند هستن. اين كار خيلي متقاعد كننده تر و تاثير گذار تر نسبت به هر راه تبليغاتي سنتي ديگه اي هستش. اين محتوا ميتونه روي پلتفورم هاي شبكه هاي اجتماعي، بلاگ ها، وبسايتتون و ايميل هاي بازاريابي به اشتراك گذاشته بشه.

2) داستان هاي مشتريانتون رو بگين
مشتريان راضي و خوشحال بهترين طرفداران و مدافعان شما نحوه شروع استفاده از محتواي ويديويي در بازاريابيهستن. مشتريان خودتون رو دنبال كنيد و ازشون بخواين كه به موفقيت هايي كه به وسيله محصولات و خدمات شما رسيدن رو براي شما بگن و داستان خودشون رو از شروع تا رسيدن به موفقيت رو تعريف كنن. اين داستان ها بهترين چيزي هستن كه ميتونن به جاي شما در وبسايت، شبكه هاي اجتماعيتون و هر جاي ديگه صحبت كنن و از شما دفاع كنن.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۵:۳۴ توسط:مريخ موضوع: نظرات (0)

2 المان ضروري براي شروع بازاريابي محتوايي

اين اصول بسيار كليدي هستند، نه فقط به خاطر اين كه به شما كمك مي كنند كه بدانيد راجع به چه چيزي بنويسيد، بلكه به شما كمك مي كنند كه بتوانيد پروژه هاي محتوايي تعريف كنيد و عملكرد محتوا رو به خوبي بررسي كنيد.

هدف كليدي براي CMI ساختن ليست ايميل بوده است. در واقع اين ليست پايه ي تمامي كارهاي اين موسسه مانند رويدادها، تمرينات و كلاس هاي آنلاين و… است. (اصل اول)

بيانيه ماموريت CMI به شرح زير است(اصل دوم):

موسسه بازاريابي محتوايي رهبر صنعتي است كه به طور پيشرفته از محتوا براي بازاريابي حرفه اي خود استفاده مي كنند. ما مخاطبين خود را از طريق رويدادهاي حضوري و توصيه هاي كاربردي يا با استفاده از تمرينات آنلاين، مجله چاپ شده، پست هاي روزانه وبلاگ و تحقيقات مناسب آموزش مي دهيم.

شروع بازاريابي محتوايي
بنابراين هر وقت ايده جديدي در رابطه با خوب بودن محتوايي جديد ارائه مي شود، ما از خود سوالات زير را مي پرسيم:

آيا اين محتوا به پيشرفت مخاطب در بازاريابي محتوايي كمك مي كند؟ (آيا دليل وجود ما را مشخص مي كند؟)
آيا اين محتوا مناسب تمامي شركت ها از متوسط تا بزرگ مي باشد؟ (مخاطبين هدف)
آيا اين محتوا به افزايش تعداد افراد ليست ايميل ما كمك مي كند؟ آيا كمك مي كند افرادي كه هم اكنون در اين ليست هستند كمي به فروش نزديك تر شوند؟ (آيا به اهداف ما كمك مي كند؟)
مي توان گفت جواب برخي از سوالات بالا براي تعدادي از فعاليت ها و محتواهاي توليد شده توسط موسسه ما “خير” است. با اين وجود بخش بسيار بزرگي از پروژه هاي ما از اهداف مورد نظر شركت پشتيباني مي كند و البته مهم تر از همه بيانيه ماموريت را رعايت مي كند. نكته كليدي اين است كه براي ما مهم است هر كسي كه در تيم و گروه ما هست نسبت به اهداف و ماموريت ما آگاهي دارد. بنابراين ما همگي براي خروجي مناسب تلاش مي كنيم و با اندازه گيري نتيجه گيري ها مي توانيم ببينيم چه چيزي به دست آورده ايم.

بياييد با هم اين دو مورد رو بررسي كنيم:

درك اهداف
محتوا هيچ گاه نبايد بدون دليل و “همينجوري” آماده شود. بلكه بايد حداقل يك هدف اصلي بازاريابي يا كسب و كارتان را در خود داشته باشد. راه هايي كه يك محتواي با هدف مي تواند به كسب و كار شما كمك كند را در نظر بگيريد. به عنوان مثال:

آيا به دنبال ايجاد سهم آواي برند و نام تجاري خود هستيد؟
آيا به دنبال ايجاد ليست ايميل براي ايميل ماركتينگ هستيد؟
آيا به دنبال پرورش ليدها و سرنخ هاي فروش در طي مسير خريدشان هستيد؟
آيا به تبديل مخاطبينتان به مشترياني كه پول پرداخت مي كنند، هستيد؟
آيا مي خواهيد مشتريان فعلي را دوباره به سمت خريدي ديگر هدايت كنيد؟
آيا نياز داريد تا مشتريان را به تبليغ كنندگان خود تبديل كنيد؟
به ياد داشته باشيد كه فوراً از خود بپرسيد: ” اين پروژه چگونه به اهداف كسب و كار ما كمك مي كند؟” اگر محتوايي داريد كه به اهدافتان كمك نمي كند مي توان گفت كه آن محتوا در اولويت نيست و بايد به محتوايي تازه و هدفمند بينديشيد.

ساختن و دنبال كردن بيانيه ماموريت
همان طور كه جو پوليتسي در كتاب بازاريابي محتوايي اشاره مي كند، بيانيه ماموريت در واقع عبارتي است كه دليل وجود يك شركت و تمام اولويت ها و دور انديشي ها و اهداف را توضيح مي دهد. به همين دليل، اين بيانيه بايد به سه بخش اصلي اشاره كند:

مخاطبين هدف اصلي: افرادي كه محتواي شما به آن ها كمك مي كند بايد مشخص شوند .
چه چيزي به مخاطبين ارائه خواهد شد: اطلاعاتي كه از طريق محتوا به مخاطبين ارائه مي كنيد.
خروجي مورد نظر مخاطبين: كارهايي كه مخاطبين شما پس از استفاده از محتواي شما مي توانند انجام دهند.
نكنه: هيچ وقت مخاطبين خود را كلي نگاه نكنيد. يعني يك دسته بندي كلي براي مخاطبين خود نداشته باشيد. تا جايي كه ممكن است به جزئيات اشاره كنيد و اين گونه شناخت كافي از مخاطبين خود خواهيد داشت. ممكن است تعداد اندكي دسته بندي براي مخاطبين خود داشته باشيد كه بخواهيد محتوايتان را براي آن ها استفاده كنيد، خوب اين خيلي خوبه! سخت نگيريد. اگر فكر مي كنيد كه اين كار سخت هست، نوع اطلاعاتي كه بايد ارائه شود را بررسي كنيد. به نظر مياد ميتونيد با اينكار ديد خوبي نسبت به مخاطبين داشته باشيد.

پيشنهاد مي كنم به مقاله پرسوناي مخاطب مراجعه كنيد و پرسوناي مخاطبين كسب و كار خودتان را تهيه كنيد.

يك نمونه از سايت “موسسه بازاريابي محتوايي”
موسسه بازاريابي محتوايي يا CMI به تازگي تمرينات “بازگشت به پايه” را راه اندازي كرده است. هدف از اين كار افزايش همكاري تيمي و كار گروهي و فهميدن بهترين نوع محتوا به مخاطبين است. به همين دليل در اين بخش نمونه اي از كار اين شركت را بيان مي كنيم.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۳:۳۹ توسط:مريخ موضوع: نظرات (0)

آماده سازي استراتژي بازاريابي محتوايي

در اين جا چند سوال رايج براي آماده سازي استراتژي بازاريابي محتوايي (يا بهينه سازي استراتژي شما) را بررسي مي كنيم:

آيا قالب آماده اي براي استفاده وجود دارد؟: به جرات مي توان گفت كه هيچ قالبي براي بازاريابي محتوايي وجود ندارد. در واقع شركت ها بايد از نگاه خود، با توجه به نيازها و توانايي هاي خود استراتژي بازاريابي محتوايي را آماده كنند. با اين حال بخش هاي مشخصي در استراتژي بازاريابي محتوايي وجود دارد كه بايد به آن ها توجه كرد.

آيا استراتژي من بايد به صورت سند باشد؟: الزامي براي ثبت و آماده سازي سند وجود ندارد، اما با توجه به تجربه افراد متخصص در اين حوزه، زماني كه شما استراتژي بازاريابي محتوايي را ثبت مي كنيد، اتفاق جادويي رخ مي دهد. اين كار باعث يكپارچه سازي و يكسان سازي ديد همه افراد تيم مي شود.

استراتژي بازاريابي محتوايي من چه مواردي را بايد شامل شود؟: پيشنهاد مي كنيم موارد زير را در آماده سازي استراتژي خود در نظر بگيريد:

يك طرح كسب و كار براي خلاقيت: اين مورد بستگي به انتخاب شما دارد، اما اگر سازمان شما از فرآيندهاي جديد مانند بازاريابي محتوايي استفاده نمي كنند، ممكن است نياز به توجيه سهامداران و مديران داريد تا اجازه خلاقيت را به شما بدهند.

چگونه استراتژي را درون شركت نهادينه كنيم؟: اين موضوع به سازمان شما بستگي زيادي دارد. در برخي موارد، بهترين كار تعيين خلاصه اي هدفمند براي هر يك از ذينفعان و مديران واحدهاي مختلف است. اگر بدين شكل نمي توانيد فعاليت كنيد، مي توانيد به صورت امتحاني بخشي كوچك از استراتژي را اجرايي كنيد و به موفقيت برسانيد. با استفاده از اين موفقيت مي توانيد برنامه محتوايي را در كل شركت اجرايي كنيد.

بايد توجه كنيد كه قوانين و برنامه هاي محتوايي را بر اساس نيازها و اهميت هاي مخاطبانتان تعيين كنيد. بر اساس اين نيازها تصميم گيري كنيد و بازدهي و موفقيت برنامه ريزي‌تان را با اين اهداف پيش ببريد.

آيا استراتژي بازاريابي محتوايي با استراتژي محتوا متفاوت است؟: بله! با وجود اين كه اكثر افراد اين موارد را به جاي هم به كار مي برند، اما در اين جا تفاوت اين دو را بيان مي كنيم:

استراتژي بازاريابي محتوايي: بازاريابان محتوا داستاني كه سازمانمان مي خواهد بيان كند را طراحي مي كنند و توسعه مي دهند. آن ها بر روي درگيري شدن مخاطب با محتوا به منظور كسب سود تلاش مي كنند.
استراتژي محتوا: در مقابل، استراتژي بازاريابي بر روي آماده سازي،نشر و پوشش محتواي مفيد و مناسب تمركز مي كند. در واقع استراتژي محتوا به شما كمك مي كند تا محتوا را به عنوان سرمايه اي براي كسب و كار مديريت كنيد.

چرا؟ پاسخ ساده است. اين كار به شما اجازه انجام هركاري در جهت موفقيت را مي دهد و در عين حال شكست هاي احتمالي شما در بخش هاي مختلف را توجيه مي كند. خلاقيت به معناي انجام كاري است كه قبلاً انجام نشده است __بنابراين ضمانتي براي بازگشت سرمايه (ROI) وجود ندارد. با استفاده از خلاقيت در استراتژي بازاريابي محتوايي شما مي توانيد مطمئن شويد كه انتظارات هر كس برآورده مي شود.
يك طرح كسب و كار براي بازاريابي محتوايي: بعد از اين كه سازمان شما پذيرفت كه تجربه و خلاقيت را وارد كار كند، مرحله بعدي ساخت طرح كسب و كار براي خود بازاريابي محتوايي است. البته بايد به يك نكته اشاره كنم: اين به معني تضمين بازگشت سرمايه نيست. تلاش براي محاسبه مقدار بازگشت سرمايه از بازاريابي محتوايي از ابتدا ممكن نيست. تا زماني كه شما نتوانيد بفهميد محتوايتان چگونه عمل مي كند و با چه روندي پيش مي رود، محاسبه ROI سخت خواهد بود.
توسعه ي پرسوناي مخاطب و نقشه محتوا : اين مرحله از استراتژي به تيم محتواي شما كمك مي كند تا خريداران شما را با اطلاعات دقيق از نيازهايشان شناسايي كنند و با توليد محتواي مناسب در هر مرحله از چرخه خريد به سوالات و نيازهاي آن ها پاسخ دهند.
انتخاب مناسب ترين كانال: اين بخش بر روي انتخاب بهترين مكان براي محتواي توليد شده تمركز دارد __ به عنوان مثال كدام كانال براي بيشترين خروجي از محتواي‌تان مناسب تر است؟ شبكه هاي اجتماعي يا سايت يا ايميل؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۱:۵۷ توسط:مريخ موضوع: نظرات (0)

مباني سئو براي موفقيت در بازاريابي محتوايي

در اين بخش از مجموعه مباني بازاريابي محتوا، مي خواهيم اصول سئو را بررسي كينم – اصول كلي و كليدي كه بايد از آن آگاه باشيد تا بتوانيد بهترين محتواي ممكن را ايجاد كنيد.

سئو يك استراتژي بلند مدت استمباني سئو براي موفقيت در بازاريابي محتوايي
از زماني كه محتوايي را توليد مي كنيد، اصلا واقع گرايانه نيست كه انتظار داشته باشيد ترافيك ورودي سايت شما از نتايج جستجوي گوگل به سرعت افزايش پيدا كند. همين نكته مي تواند يكي از دلايل خوب براي استفاده از ظرفيت شبكه هاي اجتماعي است. با اين حال، گرفتن ورودي از نتايج جستجو از زماني كه محتواي شما در نتايج ظاهر مي شود طولاني مدت مي باشد. بسياري از بازارياب هاي محتوا بارها بيان كرده اند كه بعد از مدت طولاني كه از انتشار يك مطلب درسايت گذشته است، شروع به دريافت بازخورد از سمت مخاطبان خود كرده اند.

كلمات كليدي مهم هستند
وسواس روي كلمات كليدي به طور قطع يك استراتژي توصيه شده براي بازاريابي محتواي موفق نيست، اما حتما زماني را براي شناسايي كلمات كليدي صنعت خودتان تخصيص دهيد. آمارهايي تهيه كنيد كه مخاطبان هدف شما با سرچ چه كلماتي مي خواهند پاسخ سوالات خود را بگيرند. اين كلمات را بر اساس اهميت رتبه بندي و دسته بندي كنيد. به اين ترتيب با كمي تحقيق، يك ليست از كلمات كليدي مرتبط را يافته ايد و مي توانيد محتواي مورد نظر مخاطب خود را هدفمندتر بسازيد.

داشتن ديد فني در سئو و بازاريابي محتوامباني سئو براي موفقيت در بازاريابي محتوايي
بهينه سازي محتوا يا همان سئو شامل برخي از مولفه هاي نسبتا فني است كه بايد حتما به آن ها توجه كنيد. به عنوان مثال بايد حتما دقت كنيد كه محتواي شما توسط موتورهاي جستجو به درستي نمايان (index) مي شود. همچنين اطمينان حاصل كنيد كه لينك هايي كه حذف كرده ايد با ريدايركت 301 به صفحات درستي هدايت شوند تا مخاطبان سايت به مقصد تعيين شده شان در صفحات محتواي شما برسند.

از ديگر نكاتي كه بايد اينجا يادآور شويم داشتن تيترهاي جذاب براي بازاريابي محتواي مورد نظرتان هست. حتما از تگ هاي h1 براي عنوان اصلي خود استفاده كنيد و حتما كلمه كليدي خود را در آن بنگنجانيد. از متاي توضيحات نيز غافل نشويد. شرح كوتاهي از محتواي خود را در متاي توضيحات بنويسيد و دقت كنيد در آن طوري بنويسيد كه مخاطب وقتي خواند ترغيب شود يكبار هم كل مطلب شما را مطالعه كند. توضيحات متا همان چند خطي است كه در نتايج جستجوي گوگل نشان داده مي شود.

سخن پاياني
مباني سئو براي موفقيت در بازاريابي محتواييبراي موفقيت در بازاريابي محتوا، سئو تنها يكي از منابعي است كه شما داريد. سئو يك راه عالي براي حمايت از محتواست؛ اما توجه داشته باشيد كه اين راه طولاني است و البته با دوام. حتما از قدرت شبكه هاي اجتماعي براي بازاريابي محتواي خود استفاده كنيد. بگذاريد در سخن پاياني يك نكته را براي شما بگوييم. تفاوتي كه بهينه سازي مطالب براي نتايج جستجو و بهينه سازي شبكه هاي اجتماعي دارد اين است كه شما نبايد در بهينه سازي براي نتايج جستجو ابتدا سراغ كلماتي كه ميزان جستجوي بسيار بالايي دارند و جايگاه داشتن در آن بسيار سخت برويد. بلكه اول كلماتي كه سريع تر مي توانيد در آن جايگاه داشته باشيد و رقابت سخت نيست را انتخاب كنيد و سپس از آن ها براي داشتن جايگاه خوب در نتايج جستجو براي كلمات كليدي سخت تر استفاده كنيد. اما در بهينه سازي براي شبكه هاي اجتماعي كار كاملا برعكس است. شما بايد مطالب زيادي براي موضوعاتي كه در مورد آن ها بسيار جستجو مي شود را با هشتگ هاي خوب توليد كنيد. هرچقدر هم كه اين رقابت در اين كلمات سخت باشد، باز هم بايد با هشتگ هاي درست در مورد مطلبي كه مردم بيشتر جستجو مي كنند و خواستار آن ها هستند مطلب توليد كنيد.

در پايان يك بار ديگر قانون طلايي توليد محتوا را براي شما يادآوري مي كنم كه در توليد محتوا، هدف اصلي شما سئو نباشد؛ بلكه مخاطبي باشد كه براي رفع نياز او در حال نوشتن مطلب هستيد.

هميشه هدف اول خود را در توليد محتوا، مخاطب باشد.
شما احتمالا با توليد محتوا و مباحث مربوط به سئو آشنا هستيد. ما اين را مي داينم كه اين دو رشته مي توانند ( و بايد) با هم همكاري خوبي داشته باشند. اما اين نكته را هميشه در نظر داشته باشيد كه وقتي مي خواهيد محتوايي را توليد كنيد نبايد اولويت شما مباحث سئو باشد.

در بازاريابي محتوا يك قانون طلايي وجود دارد : محتوايي بنويسيد كه مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند و به آن علاقه دارند. با توجه به تغييراتي كه در الگوريتم هاي گوگل در حال انجام است اين موضوع نيز در مباحث سئو بسيار پر اهميت مي باشد. گوگل در حال تكميل الگوريتم جديد خود به نام rank brain است. اين الگوريتم به اين نكته توجه خواهد كرد كه مخاطب وقتي مطلبي را جستجو مي كند و از نتايج سرچ خود وارد يكي از لينك ها مي شود، چه مدت زماني را در آن سايت مي گذراند. اگر خيلي سريع از آن خارج شود يعني محتوا براي مخاطب هدف درست و مفيد نوشته نشده است و اين يعني تنزل جايگاه در گوگل.

سئو تنها يك قطعه از پازل استمباني سئو براي موفقيت در بازاريابي محتوايي
احتمالا هم اكنون مقدار قابل توجهي از ترافيكي كه در سايت تان دريافت مي كنيد حاصل از نتايج جستجو باشد. اما بخاطر داشته باشيد كه منابع ديگري مثل ايميل و رسانه هاي اجتماعي نيز بايد در جهت بهينه سازي سايت شما به خوبي نمايان باشد.

اگر هنوز نمي دانيد چه مقدار از ترافيك سايت شما از نتايج جست و جو است و چه مقدار از منابع ديگر، بايد سري به حساب خود در Google Analytics بزنيد و در قسمت Acquisition >> Overview برويد. در اينجا آماري از ورودي هاي سايت تان مشاهده خواهيد كرد. عمده ورودي هاي سايت مي تواند از هفت منبع اصلي زير باشد :

نتايج جست و جو
ايميل
مسقتيم ( يعني مخاطب آدرس سايت شما را تايپ كرده است)
ارجاعي ( مخاطبيني كه از لينك هاي شما در سايت هاي ديگر به سايت تان رسيده اند)
رسانه هاي اجتماعي
جست و جو هاي پرداختي ( مانند Adwords و…)
ديگر موارد
Matt Cutts مي گويد : ” من به شدت از اين ايده حمايت مي كنم كه مخاطب بايد راه هاي متنوع براي سيدن به سايت شما داشته باشد. شايد اين رويكرد به اندازه كافي در مقايسه با داشتن يك طيف گسترده از راه هاي مختلف كه شما به مخاطب خود دسترسي داشته باشيد و آن ها را به مجبور به ورود به سايت تان كنيد، قدرتمند نباشد ولي بسيار تاثير گذار تر است.”

تاثير شبكه هاي اجتماعي بر سئو
از زمان به روز رساني الگوريتم مرغ مگس خوار گوگل، شبكه هاي اجتماعي تاثير بيشتري نسبت به قبل بر نتايج جست و جو داشته اند. در نتيجه براي بازاريابي محتوا بسيار مهم است كه يك استراتژي شبكه هاي اجتماعي قوي تدوين شده باشد. براي مطالعه بيشتر در اين زمينه به مقالات قبلي ما مراجعه كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۵:۳۱ توسط:مريخ موضوع: نظرات (0)