مريخ مريخ .

مريخ

راهنماي توليد محتوايي كه مخاطبان‌تان مي پسندند

انواع مختلفي از محتوا وجود دارد كه مي توانيد آماده كنيد، هر كدام موافقان و مخالفان خودش را دارد. آيا بايد از وبلاگ شروع كنيد؟ شايد بايد محتوايي از نوع برگه هاي تقلب آماده كنيد. درباره ساختن مجموعه ويدئويي چه فكر مي كنيد؟ چگونه تصميم مي گيريد كه چه چيزي مناسب كسب و كار شما مي باشيد و مخاطبان‌تان را با شما بيشتر درگير مي كند؟

درباره موضوع،موضوعات به دسته هاي كليدي در حوزه هاي مربوطه تقسيم بندي شدند تا بتوان بررسي كرد كدام موضوع بيشترين بازدهي را براي مخاطبين دارد. فرآيند ما در حال تكميل شدن است، اما به مرور به اين شركت كمك مي كند تا به اهدافش كه “ارائه محتوايي جذاب به مخاطب است” برسد.

در اين جا مراحلي كه به شركت CMI كمك كرد تا به توليد محتوايي كه متناسب با اهدافش است، برسد را بررسي مي كنيم. شايد استفاده از اين تمرين ها براي شما هم كاربرد داشته باشد:

طبقه بندي پايگاه داده (ديتابيس): اينجا منظور از ديتابيس، اطلاعات مخاطبين و مشتريان است. CMI به تازگي مشتريانش به طبقه هاي مختلف طبقه بندي مي كند. اين كار را به وسيله ارسال ايميل و پرسيدن اين سوال كه “به دريافت چه نوع محتوايي علاقه مندند” انجام مي شود. با اينكه فرم پرسش از سوالات متعددي تشكيل مي شود اما دو سوال اساسي وجود دارد كه به وسيله آن مي توانند نوع محتوايي كه مخاطب به آن علاقه دارد را متوجه شوند:

به چه موضوعاتي از بازاريابي محتوا علاقه منديد؟ (ليستي از 15 موضوع در پاسخ ها وجود دارد)
به چه نوع محتوايي علاقه منديد؟ (انتخاب ها شامل مواردي مانند پست هاي وبلاگ، ويدئوها، پادكست ها، چت هاي توئيتر و… مي شوند)
همچنين از خواننده ها سوالاتي درباره سايز و عنوان شركتشان پرسيده مي شود. اين كار به آن ها كمك مي كند كه مخاطبين را به بخش هاي مختلف تقسيم بندي كنند. شايد بپرسيد كه اين كار چه اهميتي دارد. به عنوان يك نمونه مي توان اشاره كرد كه با اين اطلاعات مي توان متوجه شد كه بازاريابان سطح بالا در شركت هاي بزرگ B2C به چه موضوعاتي علاقه مندند.

كنكاش در Google Analytics: مانند بسياري از شركت ها و سايت هاي بزرگ، CMI هم به بررسي گوگل آناليتيكز مي پردازد تا درك بهتري از وضعيت مقالات و صفحات مختلف سايت خود داشته باشد. اطلاعاتي مانند موارد زير از اهميت بالايي برخوردارند:

كدام پست ها يا صفحات سايت بيشترين بازديد را دارند؟ (در ماه،در فصل و در سال)
كدام موضوعات بازديدي بالاتر از ميانگين بازديد سايت دارند؟
بازديد كنندگان در صفحات اصلي و كليدي سايت چه مقدار زمان را سپري مي كنند؟
كدام صفحات يا مقالات سايت بيشتر مخاطبين را وارد ليست ايميلي مي كند؟ (اين مورد بسيار كليدي است)
همچنين اطلاعات شبكه هاي اجتماعي نيز بررسي مي شود تا مشخص شود چه موضوعي بيشتر در توئيتر، لينكدين و فيسبوك به اشتراك گذاشته مي شود. البته مي توان گفت كه به اشتراك گذاري در شبكه هاي اجتماعي نمايشگر خوبي براي تبديل مخاطبين به مشترك نيست.

نگاهي فراتر از گوگل آناليتيكز: با اين كه گوگل آناليتيكز منبع كليدي براي بررسي وضعيت است، CMI داده هاي مختلفي از شبكه هايي كه محتوا در آن ها به اشتراك گذاشته مي شود را بررسي مي كند، مانند:

تعداد شركت كنندگان وبينارها (كه البته موضوعات وبينارها طبقه بندي شده اند)
تعداد شركت كنندگان هر جلسه از بازاريابي محتوا در سراسر دنيا
افرادي كه با استفاده از هشتگ #CMWorld در هر هفته راجع به موضوعات بازاريابي محتوا صحبت مي كنند
بازديد و دانلود ارائه ها در سايت Slideshare
صحبت با مردم: مطمئناً اگر مي خواهيد بدانيد كه مردم چه فكري مي كنند و ترجيح آن ها چيست، جايگزيني براي صحبت مستقيم با آن ها نيست. با اين كه تغييرات بر اساس نظرات يك نفر صورت نمي پذيرند، اما بررسي ترندها و روندها با استفاده از نظرات افراد مختلف به تغييرات مثبت كمك مي كند.

صحبت درباره نظرات و كامنت هاي كاربران، چيزي كه دوست داريم بشنويم: با توجه به اين موارد، شما از چه شيوه هايي براي درك اين كه مخاطبين‌تان به چه موضوعاتي علاقه مندند استفاده مي كنيد؟ روش هاي خودتان را در زير اين پست با ما و ديگران به اشتراك بگذاريد. هميشه ايده هاي جديد وجود دارد.

انواع محتوا
براي شروع، مشخص كنيد چه تعهداتي براي توليد محتوا به خودتان مي دهيد. آيا تيم محتوا براي توليد محتوا به صورت هفتگي و يا حتي روزانه داريد؟ يا اينكه علاقه داريد به صورت ماهانه و حتي فصلي جدول توليد محتوا آماده كنيد؟ با وجود اين كه همه برنامه هاي بازاريابي محتوا نياز به ثبات براي نتيجه بهتر دارند، برخي محتواها در صورتي كه به صورت لحظه اي و بر اساس جدول زمان بندي شده انجام شوند نتيجه خوبي مي دهند. اگر درباره برنامه از قبل پيش بيني شده براي كارتان شك داريد، مي توانيد از اين نوع محتواها دوري كنيد. (مثلاً وبلاگ ، ايميل هاي خبري)

در اينجا به اين موضوع مي پردازيم كه چقدر بايد نسبت به برخي از نوع هاي محتوا ثبات داشته باشيد. اين ليست به معناي جلوگيري شما از امتحان كردن كارهاي جديد نيست;شما بايد در برخي از انواع محتوا ثبات بيشتري داشته باشيد و مراقب باشيد كه اين روند ادامه دار باشد.

راهنماي توليد محتوايي كه مخاطبان‌تان مي پسندند
انواع مختلفي از محتوا وجود دارد كه مي توانيد توليد كنيد. در اين جا رايج ترين نوع هاي محتوا كه بازاريابان استفاده مي كنند را معرفي مي كنيم:

پست هاي وبلاگ
اگر تا الان متوجه نشديدُ‌شما در حال مطالعه يك پست وبلاگ هستيد. پست هاي وبلاگ در سايت ها قرار مي گيرند و به صورت مداوم توليد مي شوند تا بازديد كنندگان جديد را جذب كنند. مقالات بايد به اندازه كافي ارزشمند و جذاب باشند تا توسط مخاطبين‌تان در شبكه هاي اجتماعي و ديگر سايت ها به اشتراك گذاشته شوند. پيشنهاد ما توليد پست هايي بين 1000 تا 2000 كلمه است كه البته با توجه به نوع خوانندگان سايتتان مي تواند كوتاه تر يا بلند تر باشد.

كتاب هاي الكترونيكي
كتاب هاي الكترونيكي ابزار توليد ليد و سرنخ فروش هستند كه مشتريان شما مي توانند پس از تكميل فرم اشتراك آن ها را دانلود كنند. اين كتاب ها معمولاً طولاني تر هستند، جزئيات بيشتري ارائه مي دهند و بر خلاف پست هاي وبلاگ در بازه هاي طولاني تر منتشر مي شوند. كتاب هاي الكترونيكي مرحله بعدي در بازاريابي درونگرا هستند كه پس از خواندن يك پست وبلاگ، مخاطبان به دنبال اطلاعات بيشتري هستند و براي دسترسي به اين اطلاعات فرم ها را جهت دانلود اين كتاب هاي الكترونيكي تكميل مي كنند.

اينفو گرافي ها
اينفوگرافي ها مي توانند داده ها را به صورت طبقه بندي شده تر و تصويري نسبت به متن به مخاطب نمايش دهند. اين روش براي ارائه اطلاعات زياد به صورتي كه قابل فهم تر باشد استفاده مي شود.

ويدئوها
ويدئوها محتوايي هستند كه بيشترين درگيري را با مخاطب ايجاد مي كنند و توجه آنان را جلب مي كنند. به صورتي كه در شبكه هاي اجتماعي و سايت هاي ويدئويي به اشتراك گذاشته مي شوند. ويدئوها سرمايه گذاري بزرگتري از زمان و منابع را نياز دارد. اما نكته اين است كه محبوبيت بازاريابي بصري به شدت در حال افزايش است — طبق آمار به اشتراك گذاري اين نوع از محتوا 40 برابر بيشتر از هر نوع ديگري از محتوا است.

پادكست ها
در صورتي كه مخاطبان شما براي مطالعه محتواي روزانه وقت ندارند، استفاده از پادكست كمك مي كند تا با برند و موضوع كاري شما آشنا شوند. تعداد افرادي كه پادكست گوش مي دهند رو به افزايش است — طبق آماري در سال 2016، حدود 57 ميليون نفر در ماه به پادكست گوش مي دهند. اگر افراد جذابي براي مصاحبه داريد يا اخبار روز را به شكلي جذاب مي توانيد ارائه دهيد، پادكست گزينه مناسبي براي شماست.

موضوعات بازاريابي محتوا
خوب تا اينجا راجع به انواع محتوا صحبت كرديم. اما در كنار اين كه بدانيد چه نوع محتوايي مناسب شما است، پيدا كردن موضوعات مناسب براي هر نوع محتوا نيز از اهميت زيادي برخوردار است. دو مطلب قبلي در دوره مقدماتي كه اميدواريم آن ها را مطالعه كرده باشيد درباره اين بود كه مخاطب شما به چه نوع محتوايي اهميت مي دهد و چه محتوايي مناسب كسب و كار شما است. به ياد داريد؟

آيا اين محتوا به رسيدن به اهدافم و ماموريت سازمان كمك مي كند؟

در حالي كه هوشمندانه تر است كه درباره مخاطبان‌تان تحقيقات انجام دهيد تا بفهميد كه چه محتوايي (هم از لحاظ فرمت و هم از لحاظ موضوع) نتيجه بهتري مي دهد،درباره برخي از موارد خاص تا زماني كه دست به امتحان كردن نزنيد چيزي نخواهيد دانست.

يكي از موارد بسيار رايج در توليد محتوا، ديدگاه كمال گرايي است. بسياري از افراد و شركت ها به دنبال ايده آل ترين و بهترين نوع محتوا هستند و با توجه به اين كه ساخت چنين محتوايي نياز به تجربه و وقت زيادي دارد، اصلاً محتوايي توليد نمي كنند! پيشنهاد مي كنيم كه حد وسط را در نظر بگيريد: شروع به توليد محتوا كنيد و به مرور آن را بهينه كنيد.

مثالي از شركت CMI
در CMI به صورت مداوم درباره چيزي كه مخاطب مي خواهد بررسي هايي صورت مي گيرد ( چه از لحاظ فرمت و چه از لحاظ موضوع). در CMI، وبلاگ اصلي ترين بخشي است كه به آن توجه مي شود، ولي به مرور اين شركت به جايي رسيده است كه انواع مختلفي از محتوا را توليد مي كند — چاپي، رويدادهاي حضوري، كتاب‌هاي الكترونيكي،ويدئوها، چت هاي توئيتر، پادكست،وبينار و انواع ديگر. معمولاً انواع اين محتواها در كنار يكديگر به مخاطب ارائه مي شود تا بيشترين و بهترين بازدهي را داشته باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۳:۳۴ توسط:مريخ موضوع: نظرات (0)

مدير محتوا كيست

اگر شما به تازگي بازاريابي محتوايي را شروع كرده ايد، ساخت ايده خوب براي محتوا در ابتدا سخت خواهد بود. بهرحال، زماني كه شروع به بازاريابي محتوايي كنيد، به سادگي متوجه مي شويد كه ايده هاي زيادي داريد نسبت به كاري كه مي توانيد اجرا كنيد داريد. به عنوان نمونه، يك مهارت كليدي كه شما بايد داشته باشيد اين است كه بتوانيد ايده هاي بازاريابي محتوايي را كه تيم تان توليد مي كند سازمان دهي و اولويت بندي كنيد.

توانايي ويرايش
حتي اگر شما چند ويراستار و كپي رايتر در تيم محتوايي خود داشته باشيد، ( مثلا كساني براي تمركز بر روي هر بخش ويرايشي، ظاهر، فرمت، گرامر و…)، مدير محتوا در نهايت بايد مسئوليت حفاظت از كيفيت و ارزشي كه محتوا بعد از اين مراحل به تاليف مي رسد را داشته باشد. علاوه بر ويراستاري كه از نظر ساختاري و علمي در محتوا ايجاد مي شود، بايد مدير محتوا مطمئن شود كه محتواي مربوطه به كسب و كار و ديدگاه كلي شركت شما مرتبط است.

تاثيرگذاري محتوا
يكي از وظايف مدير محتوا اين است كه تا جاي ممكن از تاثير گذاري محتواي توليد شده محافظت كند ( البته با تمركز بر كيفيت). به جاي توليد محتوا به صورت رندوم، به صورت پايه اي نياز است كه يك برنامه حرفه اي داشته باشيد تا دارايي هاي كليدي خود را گسترش دهيد و ارزش تازه را بيافرينيد.

اندازه گيري
آخرين مورد است، اما كم اهميت ترين مورد نيست. مدير محتوا نياز به مهارتي دارد كه بتواند اندازه گيري كند كدام فعاليت ها براي او مفيد بوده و كدام نبوده است. ( طبقه بندي محتوا را بخاطر داريد؟ اگر شما از ابتدا براي اين بخش برنامه ريزي كرده بوديد اكنون مي توانيد بگوييد كدام موضوعات براي مخاطب عالي بوده و كدام موضوع اهميتي خاصي نداشته). مطمئنا، هر برنامه ريزي كه شما داريد نياز به تنظيم كردن براي ادامه مسير دارد و اين بسته به آن است كه مخاطب شما چگونه به چيزي كه شما منتشر كرده ايد پاسخ دهد.

مهارت هاي نرم مدير محتوا در بازاريابي محتوا
مهارت هاي مدير محتوا
در بالا به يك چك ليست از مهارت هاي پايه اي و مسئوليت هاي يك مدير محتوا را براي شما معرفي كرديم. در اينجا مي خواهيم چند موضوع را تحت عنوان مهارت هاي نرم براي شما بيان كنيد كه مي تواند براي برنامه ريزي بازاريابي محتوايي سازمان شما مفيد باشد. اگر براي سازمان تان به دنبال شخصي هستيد كه فرهنگ دپارتمان محتوا را داشته باشد چند صفتي را كه اين شخص بايد داشته باشد و شما به دنبال آن ها باشيد را در زير مي آوريم :

علاقه به يادگيري
بازاريابي محتوا رشته اي است كه به سرعت تكامل يافته است. براي اينكه شما نيز همراه ترند روز دنيا حركت كنيد، نياز است شخصي را در كنار خود داشته باشيد كه به طور مداوم مطالعه مي كند، به دنبال يادگيري است، و مهارت هاي جديد را مي خواهد فرا بگيرد. به ياد داشته باشيد كه بهترين زمان براي يادگيري، زمان تجربه كردن است و مهم ترين لحظات شما وقتي كه تلاش مي كنيد تا ريتم روتين زندگي خودتان را بشكنيد.

علاقه به يادگيري
اشتياق براي نوآوري / تجربه / شكست
بهترين ايده ها آن هايي نيستند كه پر هزينه هستند، بلكه ايده هايي هستند كه خلاقانه اند. و صادقانه بايد بگوييم كه براي آنكه خلاقانه عمل كنيد بايد حاضر باشيد كه برخي زمان ها نيز شكست بخوريد. به دنبال شخصي باشيد كه براي رسيدن به چيز هاي جديد مشتاق است – و از اشتباهات اجتناب ناپذير درس مي گيرد.

راحتي در كار با تكنولوژي
سيستم هاي بسيار زيادي وجود دارد كه شامل بازاريابي محتوا نيز مي شوند – از ايميل ماركتينگ بگيريد تا پلتفرم هاي تحت وب براي ابزارهاي بازاريابي اتوماسيون و … – و حتي مدير محتوا نياز نيست كه در همه آن ها خبره باشد. شما بايد شخصي را در كنار خود داشته باشيد كه اطلاعات پايه اي از نحوه كار اين ابزارها داشته باشد و علاقمند باشد تا در فرايند هاي كاري خود با اين سيستم ها كار كند.

توانايي برقراري ارتباط با ديگران
بازاريابي محتوايي بسيار شبيه يك تيم ورزشي است و مدير محتوا نياز دارد كه با افراد زيادي ارتباط برقرار كند. از طرفي شما نياز به شخصي داريد كه با شما رو راست و با شخصيت باشد، اما آن شخص بايد فكر استراتژيك، ذهن كسب و كاري و توانايي ارتباط و توجيه برنامه ها با مديريت را داشته باشد.

طبقه بندي محتوا
مدير محتوا نياز دارد كه گروه موضوعات كليدي كه محتواي شما پوشش مي دهد را توصعه دهد. در سطوح ابتدايي، شما مي توانيد از اين موضوعات به گونه اي استفاده كنيد كه به شما كمك كنند تا تكه هاي خاص محتواي خود را اولويت بندي كنيد – مثلا، اگر چيزي خارج از موضوعات كليدي كه شما براي برنامه ويراستاري خود انتخاب كرده ايد باشد، اشتباه است كه آن را بخواهيد به سرعت مورد بررسي قرار دهيد و وارد برنامه ريزي خود نماييد. حتي اگر شما هنوز برنامه اي براي چگونگي طبقه بندي اين موارد نداريد، براي شما ضروري خواهد بود محتواي خودتان را سازماندهي كنيد و اين به شما كمك مي كند كه بدانيد چه چيزي كار مي كند و چه چيزي كار نمي كند.

توانايي پيدا كردن نويسنده ها
توانايي پيدا كردن و مديريت كردن نويسنده ها، وظيفه‌ي مهم مدير محتوا
يك مدير محتوا نياز است كه بداند از كجا بهترين نويسنده ها را براي پروژه محتوايي خود پيدا كند و همچنين بتوانيد آن ها را در مسير تاليف و ويرايش محتوا راهنمايي كند.

برنامه ريزي و جريان كاري محتوا توسط مدير محتوا
بزرگترين وظيفه مدير محتوا اين است كه كل پروژه كاري را رصد كند و هر چيزي را در مسير فرآيند خود قرار دهد، از ايده تا تاليف و فراتر از آن. برنامه مدير محتوا بايد طرح كلي اي از تمام اين اقدامات و فرآيند ها باشد، شامل اينكه چه كسي نياز است كه هر تكه از اين محتوا را ببيند – و مسئوليت هر يك از آن ها براي مراحل بعدي توليد محتوا چيست.

درك پايه اي از سئو و بهينه سازي شبكه هاي اجتماعي
اگرچه سئو فقط بخش كوچكي از بازاريابي محتوا است، اما داشتن درك نصبي مدير محتوا از بحث سئو بسيار پراهميت است و هر محتوايي كه شركت شما توليد مي كند بايد نسبت به اهداف بازاريابي اي كه داريد بهينه سازي شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۱:۴۵ توسط:مريخ موضوع: نظرات (0)

بازاريابي محتوايي موثر

در حاليكه متوجه شدن و ارائه كردن kpi هاي سطح بالا براي كل تيم و مديريت مهم است، ديد بيشتري را به كل تيم نشان مي دهد.

معيارهاي كليدي براي هر پست را تعيين كنيد
نگاهي به kpi ها داشته باشيم، كدام معيار ها بينشي به شما مي دهد كه نشان دهد خواه يا ناخواه محتواي شما در رسيدن كسب و كار به اهدافش در حال كمك كردن است؟ براي مثال، اگر يكي از kpi هاي شما ثبت اشتراك ايميل باشد، شما بايد ببينيد بعد از هر پست چند نفر ايميل خود را ثبت كرده اند. به اين نكته نيز توجه كنيد كه از آنجايي كه تعداد اشتراك گذاري هاي برخي شبكه هاي اجتماعي مفيد است، توصيه مي شود كه علاوه بر اطلاعات كليدي اشاره شده در بالا، آمارهاي شبكه هاي اجتماعي نيز ثبت شود.

ارزيابي اطلاعات پايه براي هر پست
دانستن ميانگين ها براي شما بسيار مفيد است. مثل اينكه بدانيد به طور ميانگين هر پست شما چه تعداد توييت دريافت مي كند، يا ميانگين تعداد ايميل هاي ثبت شده براي خبرنامه براي هر پست چقدر است؟ شما مي توانيد به سادگي ميانگين اطلاعاتي كه جمع آوري مي كنيد را به دست آوريد و سپس با رسم نموداري مشخص كنيد كه عملكرد كدام پست بالا ( يا زير) خط ميانگين بوده است. من دوست دارم آن ها را با رنگي مشخص تر كنم. مثلا بالاي خط ميانگين را با سبز ، روي خط را با زرد و زير خط را با قرمز نشان دهم. اينگونه مي توانيد پست هاي مختلف را با هم مقايسه كنيد. همچنين دنبال كردن ميانگين ها نيز به صورت ماهانه مي تواند جذاب باشد تا بدانيم آيا ماهانه اين عملكرد خوب و بد تغييري مي كند يا خير.

به صورت دوره اي سند هاي دنبال شده خود را به روز كنيد
بدانيد چه زماني مي خواهيد جداول شيت هاي خود را به روز كنيد. زماني كه شروع كرديد، پيشنهاد ما اين است كه به صورت ماهيانه اين كار را انجام دهيد. اگر شما خيلي زياد و سريع به معيارهاي خود نگاه كنيد، ممكن است عملكرد شما ضعيف به نظر برسد براي محتواهايي كه به تازگي آماده كرده ايد در مقايسه با محتواهايي كه زماني گذشته تا جا بيافتند.

نكته اي كه در مطلب قبلي بحث كرديم را باز هم بيان مي كنيم: اندازه گيري و سنجش مي تواند به همان اندازه اي كه شما آن را مي سازيد ساده يا پيچيده باشد. سنجش را فقط بخاطر خود كار سنجش كردن انجام ندهيد! و مخصوصا زماني كه شروع مي كنيد، خيلي زياد سنجش را انجام ندهيد. اگر به چيزي كه بايد سنجش كنيد مطمئن نيستيد، دو سوال از خودتان بپرسيد:

آيا اين اندازه گيري ها اهداف كليدي من را پوشش مي دهد؟
آيا بايد براي اين سنجش ها اقدامي انجام دهد؟
به روز كردن تيم بر اساس عملكرد محتوا
بازاريابي محتوايي موثر : 5 قدم براي دنبال كردن تلاش هاي‌تان
اگرچه من يكي از طرفداران دسترسي داشتن تيم به اطلاعات هستم اما به زودي اطلاعاتي شما به دست خواهيد آورد كه بيشتر افراد مي خواهند آن ها را بدانند. همينطور، به ياد داشته باشيد كه شما مي خواهيد به صورت مرتب و دوره اي ايده هاي خود را براي اجراي درست بازاريابي محتوا ارائه دهيد.

به جاي ارائه همه اطلاعات به يكباره، سعي كنيد يافته هاي سطح بالاي خود را جمع آوري كنيد و خلاصه از اين اين را به عنوان بينشي كه شما آموخته ايد و براي تغييرات در نظر داريد به اشتراك بگذاريد.

براي مثال:

بهترين محتوا در اين ماه كدام بود؟
بهترين عملكرد را كدام نويسنده داشت؟
كدام نوع محتوا مورد استقبال مخاطب قرار گرفت؟
كدام موضوعات مورد استقبال مخاطبان شما قرار گرفت؟
پيشنهاد ديگري كه براي شما داريم اين است كه امكان دارد مديريت شما معيارهايي را از شما بخواهد در حاليكه در ابتداي كار هستيد. در اينجا نياز است كه مديريت تيم تان را متوجه دو معيار بسيار مهم بالا كنيد.

اين معيارها كليدي هستند و آن ها به شما مي گويند كه چگونه در حال كار كردن هستيد، اما به ندرت به شما بينشي مي دهند كه چه چيزي كار مي كند و چه چيزي شما براي تنظيم كردن كارها نياز داريد. به نياز به كاوش و نياز عميق تري به هر بخش محتوا داريد براي آنگه ببنيد چگونه در حال انجام شدن است و سپس شما مي توانيد آن را توسعه دهيد.

رويكرد 5 مرحله‌اي
بازاريابي محتوايي موثر : 5 قدم براي دنبال كردن تلاش هاي‌تان
هيچ كسي وجود ندارد كه مسير درست بازاريابي محتواي موثر را به شما نشان دهد؛ اما در زير يك رويكردي وجود دارد كه شما مي توانيد از آن استفاده كنيد. نياز است كه شما براي دنبال كردن محتواي خودتان يك صفحه جدولي مانند تصوير زير بسازيد.

دسته بندي و جدا كردن محتوايي كه شما داريد به وسيله پلتفرم
با سند كردن همه محتواهايي كه شما در هر پلتفرمي انتشار مي دهيد و مرتب كردم بر اساس عنوان شروع كنيد. همچنين شما نياز داريد تا بدانيد كه از چه زماني مي خواهيد محتواي تان را دنبال كنيد. مي توانيد از محتواهايي كه از قبل منتشر كرديد شروع كنيد يا از امروز مي خواهيد منتشر كنيد. اگر شما فقط ميخواهيد شروع كنيد و اين فرآيند را اصلاح كنيد، بهتر است كه خيلي ارام تر كار رو شروع كنيد. براي مثال، ممكن است شما ببينيد كه موردي در وبلاگ عملكرد خوبي داشته و شايد در ديگر پلتفرم ها نيز كارا و موثر باشد.

تصميم بگيريد كه چه نوع اطلاعات ديگري نياز است كه شما از هر پست جمع آوري كنيد.
در نظر بگيريد كه علاوه بر عنوان، چه چيزهاي ديگري نياز است كه شما جمع آوري كنيد تا به شما بينشي دهد.

براي مثال:

آيا به اطلاعات نويسنده ها احتياج داريد؟ اگر اينگونه است پس نويسنده هاي هر پست را نيز دنبال كنيد.
آيا شما اينفلوئنسر جذب كرده ايد؟ اگر اينگونه است پس بهتر است كه محتواهايي كه آن ها توليد مي كنند را بررسي كنيد و با نوشته هاي ديگران مقايسه كنيد.
آيا شما انواع مختلف محتوا مانند پست وبلاگ، ويدئو و پادكست مي سازيد؟ اگر مي خواهدي بدانيد كه كدام نوع از اين محتوا ها براي شما مناسب تر است، يك ستوي را اضافه كنيد بر اساس نوعي كه دارند جدا جدا بنويسيد.
آيا پست هاي شما با موضوع هاي كليدي دسته بندي شده اند؟ به شدت توصيه مي كنيم كه براي پست هاي تان دسته بندي كليدي داشته باشيد و جدول هاي هر كدام را دنبال كنيد. با اين راه شما مي توانيد به سادگي متوجه شويد كه مخاطبان تان به كدام دسته بندي شما علاقه بيشتري دارند.
همانگونه كه مي بينيد موارد مختلفي هست كه مي توانيد دنبال كنيد. چه چيزي و از چه منظري مهم مي باشد نيز براي دنبال كردن هر بخش و تحليل عملكرد شما نيز ضروري مي باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۰:۰۶ توسط:مريخ موضوع: نظرات (0)

استراتژي بازاريابي محتوا

اگر جزو 70% بازارياباني هستيد كه بدون داشتن برنامه بازاريابي محتوا انجام مي دهيد،اين مطلب را تا انتها بخوانيد و با استفاده از اطلاعات و قالب هايي كه در اختيارتان قرار مي دهيم استراتژي محتوا براي كسب و كار خود آماده كنيد كه اثربخش باشد و نتيجه خوبي بدهد.

برنامه بازاريابي چيزي فراتر از محتوا
چرا براي بازاريابان برنامه ريزي استراتژي بسيار سخت است؟ بياييد ابتدا نگاهي بندازيم بر اين كه بازاريابي محتوا چيست :

بر اساس تعريف موسسه بازاريابي محتوا:

بازاريابي محتوا رويكردي استراتژيك در بازاريابي است كه به دنبال توليد و انتشار محتواي با ارزش،مرتبط و پايدار است تا به وسيله آن مخاطبين تعريف شده (مخاطبين هدف) را جذب كند — البته با هدف ايجاد سود و تبديل آن مخاطبين به مشتريان وفادار.

به واژه استراتژي در اين عبارت توجه كنيد. استفاده از رويكرد استراژيك در برنامه ريزي محتوا باعث ارسال پيام درست از شما به مخاطبين هدف كه تعيين كرده ايد و قرار دادن اطلاعات درست در زمان مناسب به آن هاست تا به شما اعتماد كنند.

شروع آماده سازي برنامه محتوايي موفق
كانتنت Audit
شما نمي توانيد بگوييد به كجا خواهيد رفت در صورتي كه ندانيد كجا هستيد. به همين دليل اولين قدم براي ساختن استراتژي محتوا شروع بررسي وضعيت كنوني محتوا (ساختن Content Audit) است.

براي شروع، تمام محتوايي كه توسط شركت يا سازمان‌تان ساخته شده است را جمع آوري كنيد: كلمات كليدي،وبلاگ، وبسايت، شبكه هاي اجتماعي و …. سپس مي توانيد آن ها را در يك فايل اكسل جمع آوري كنيد و ببينيد كه هر كدام از اين المان ها تا چه حد در استراتژي محتوايي شما موفق بوده اند. در مطالب بعدي نحوه استفاده از اكسل براي آماده كردن Content Audit رو توضيح خواهيم داد.

استراتژي بازاريابي محتوا
حال نتايج اين اكسل رو بررسي و تحليل كنيد.

براي شروع، مي توانيد ببينيد كه كدام محتوا موفق بوده است و كدام مطابق انتظارات‌تان پيش نرفته است. دليل مناسبي براي هر كدام از خروجي ها داشته باشيد.

همچنين ممكن است محتواهايي وجود داشته باشد كه امكان استفاده دوباره آن ها در سند استراتژي جديد وجود داشته باشد.آن ها را مشخص كنيد. توجه كنيد كه موضوعاتي كه هنوز براي آن ها محتوايي توليد نشده است را مشخص كنيد تا بتوانيد در سند جديد برايشان برنامه ريزي كنيد.

كانتنت Audit

آماده سازي Content Audit زمان بر و شايد سخت باشد. اما در ادامه اين مطلب خواهيد ديد كه چگونه جزئيات آن به آماده سازي برنامه بازاريابي محتوا كمك خواهد كرد.

مخاطبين خود براي برنامه بازاريابي محتوا را مشخص كنيد
پس از آن كه بررسي اوليه محتوا به پايان رسيد، آماده ورود به مرحله بعدي- و حساس ترين مرحله – در تدوين استراتژي محتوا هستيد. در اين مرحله شما اهداف برنامه بازاريابي محتوا را مشخص خواهيد كرد.

هدف موضوع بسيار بزرگي است اما مي توان آن را به دو بخش تقسيم كرد: چه كسي را براي محتوايتان هدف قرار داده ايد، و مي خواهيد چه كاري با استفاده از اطلاعاتي كه به آن ها داده ايد انجام دهند؟

بياييد با مخاطبين شروع كنيم:

اطلاعاتي كه از بررسي محتوايتان به دست آورده ايد را تحليل كنيد و ببينيد چه كساني به چه محتواهايي واكنش نشان داده اند(بررسي كنيد كه براي كدام مطالب نظراتي درج شده و آن نظرات از جانب چه كساني است) توجه كنيد كه بعضي از مشكلات كسب و كار كه مساله مهمي بوده اند ممكن است هم اكنون به استراتژي كه آماده مي كنيد مرتبط نباشند. از آن ها چشم پوشي كنيد.

ارزش برنامه بازاريابي محتوا(استراتژي بازاريابي محتوا را جدي بگيريد)
برنامه بازاريابي محتوا چيزي فراتر از تقويم محتوا است. در واقع سندي است كه نقشه راه بازاريابي محتواي موثر را نشان مي دهد. منافع متعددي وجود دارد كه قبل از اين كه شروع به اشتراك گذاري محتوا كنيد بايد برنامه بازاريابي محتوا را آماده كنيد.

براي شروع، يك سند استراتژي خوب، المان هاي كليدي كه نياز به تلاش دارند را مشخص مي كند. دقيقاً مشخص مي كند كه با چه كسي مي خواهيد صحبت كنيد،چه چيزي خواهيد گفت و چگونه آن را بيان خواهيد كرد. كجا محتوا درج خواهد شد و چگونه متوجه خواهيد شد كه موفق شده ايد.

تدوين استراتژي محتوا
داشتن اين گونه برنامه ها به شما كمك مي كند تا همه اعضاي تيمتان درگير ساختن و به اشتراك گذاري محتواي‌تان شوند و اين اطمينان را مي دهد كه تمام منابع براي مديريت تمام جنبه هاي يك كمپين محتوايي مختلف را داريد. از نوشتن و انتشار محتوا گرفته تا به اشتراك گذاري و پيگيري موفقيت، هر كدام از اعضاي تيم شما دقيقاً مي داند چه اتفاقي خواهد افتاد و وظيفه ي وي چيست.

از همه مهم تر، شما نقشه مسير يا راهنمايي داريد كه مي توانيد با تمام افراد سازمان خود به اشتراك بگذاريد. اين گونه مطمئن مي شويد كه اهداف بازاريابي محتوايي شما با اهداف سازمان در يك مسير قرار داد.

به اشتراك گذاري برنامه‌تان افراد ديگر سازمان را هم متوجه نقش شما مي كند كه با استفاده از محتوا چگونه به سازمان كمك مي كنيد. اين يكي از مشكلات اساسي تمامي شركت هاست. افراد ديگر واحدها دانش و آگاهي از اهميت محتوا ندارند و در فرآيند توليد محتوا به تيم بازاريابي كمك نمي كنند. اگر بتوانيد كه همكاران خود در واحدهاي ديگر را در مسير توليد محتوا و به اشتراك گذاري آن همراه خود كنيد، نتايج غير قابل باوري به دست خواهد آمد.

به عنوان يك نمونه مطالعه موردي، ما در يكي از شركت ها كمپين توليد محتواي داخلي راه انداختيم. پيش از اين با توليد و انتشار محتوا حتي در درون شركت كسي متوجه اهميت آن نمي شد. جوايز و قوانيني تعيين كرديم تا افراد را تشويق به حضور در اين كمپين كنيم. در ابتدا كسي علاقه از خود نشان نداد، اما همين كه يكي از دوستان 4 محتوا ارسال كرد، موتور بقيه هم روشن شد. همكاران ما نه تنها محتوا توليد مي كردند، بلكه آن را با ديگران هم به اشتراك مي گذاشتند و به دنبال جذب راي و كامنت بيشتر بودند. در فاصله ي حدوداً 10 روزه، نزديك به 50 محتوا توليد شد،نزديك به 4000 راي در سايت قرار داده شد، و حدود 700 كامنت براي مقالات درج شد.

اما اين پايان ماجرا نبود، پس از اين كمپين افرادي كه هيچ ديدي نسبت به محتوا نداشتند، براي توليد محتوا در ادامه داوطلب شدند و محتوا را ابزاري براي رفع نيازهاي كاري خود مي ديدند.

دانستن ارزش استراتژي محتوا مرحله اول خوبي است. اما اكنون با ما همراه باشيد تا ببينيم چگونه يك استراتژي محتوايي بسازيم و با استفاده از قالب هاي آماده آن را آماده كنيم.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۵۷:۳۳ توسط:مريخ موضوع: نظرات (0)

بازاريابي چريكي يا Guerrilla Marketing چيست؟

اين نوع از تبليغات به شدت به استراتژي‌هاي نامعمول بازاريابي، انرژي و تخيل زياد وابسته است. بازاريابي پارتيزاني به معناي جلب توجه و سورپرايز كردن مصرف كننده، اثر گذاري شديد بر وي و در نهايت ايجاد مكالمات بين ساير مصرف كننده ها است. بازاريابي چيريكي بسيار بيشتر از انواع سنتي خود بر روي مصرف كنندگان اثر مي‌گذارد. دليل اين موضوع اين است كه كمپين هاي بازاريابي چريكي (Guerilla Marketing) به صورت شخصي و خاطره انگيز بر مخاطبين اثر مي‌گذارد.

با اين كه اين مثال از شركتي بسيار بزرگ بود كه از بازاريابي چريكي استفاده مي كرد، اما اين استراتژي به عنوان گزينه اي مناسب براي كسب و كارهاي كوچك شناخته مي شود. شركت هاي كوچك مي توانند بودجه اي ثابت به يك شيرين كاري (ِيك شاهكار!) اختصاص دهند و دستاوردهاي بزرگ به دست بياورند، البته با توجه به ميزان خلاقيتي كه در ايده‌شان استفاده مي كنند.

رسانه هاي خبري به دنبال آخرين اتفاقات عجيب و هيجان انگيز هستند و اگر كمپين شما بتواند علاقه اي در كانال‌هاي محلي تا بين المللي ايجاد كند، به راحتي توسط اين رسانه ها مورد استقبال قرار مي گيرد به طوري كه آن ها شما را تبليغ خواهند كرد.

طبق گفته هاي مشاور بازاريابي آنلاين Heena Shah، گوريلا ماركتينگ بر اساس سه اثر زير اتفاق مي‌افتد:

اثر سورپرايز: مخاطبين را با استفاده از روش‌هاي غير متعارف سورپرايز كنيد و توجه آن‌ها را جلب كنيد.
اثر انتشار: پيام‌تان را به مخاطبان ارائه و آن را نشر دهيد.
اثر هزينه‌ي كم: هزينه‌هاي بازاريابي را با تحت تاثير قرار دادن جمعيت بيشتر كاهش دهيد.
استراتژي‌ هاي بازاريابي چريكي
بازاريابي مردمي — استراتژي بازاريابي كه در جمعيت استفاده مي شود، مانند شركت كنندگان نمايشگاه‌ها يا رويدادهاي محلي يا افرادي كه به دعوت شركت‌ها در محلي جمع مي‌شوند. بازاريابي مردمي مانند بازاريابي چريكي است كه هدف آن ايجاد آگاهي از برند با استفاده از قدرت دهان به دهان در يك جمعيت است.
بازاريابي نهان — به نوعي از تبليغات به جمعيتي از مخاطبين مي گويند كه آن ها از اين كه هدف تبليغ هستند، آگاه نيستند. مثالي از بازاريابي نهان، جايگاه‌يابي محصول است، جايي كه بازيگران در برنامه‌هاي تلويزيوني يا فيلم‌ها از يك محصول با برند خاص استفاده مي كنند تا به صورت ناخودآگاه مقدار آگاهي از آن برند يا محصول را افزايش دهند.
Buzz Marketing (باز ماركتينگ) — نوعي استراتژي بازاريابي است كه افراد را وادار مي كند تا درباره برند يا محصولي خاص صحبت كنند. اين روش به وسيله تبليغاتي صورت مي گيرد كه آن‌ها را درگير خود مي كند تا درباره آن به گفتگو بپردازند. براي مثال، تبليغات سالانه Super Bowl را ببينيد. بهترين (يا عجيب ترين) تبليغاتي كه هفته ها درباره آن سخن گفته مي شود مربوط به اين كمپاني است، بدون توجه به ربط آن اين كه محصول اصلي تبليغ مي شود. استراتژي استفاده شده، ايجاد يك شايعه يا تاثير شديد است و در ادامه مصرف كنندگان درباره آن سخن خواهند گفت.
تبليغات چريكي — تبليغات چريكي راه ديگري براي توصيف بازاريابي چريكي است. همان‌طور كه گفتيم، بازاريابي يا تبليغات چريكي استراتژي است كه تعجب عمومي مصرف كنندگان را با جلب توجه آن‌ها بر مي انگيزد كه در ادامه آن ها راجع به اين موضوع با ديگران به گفتگو بپردازند.
بازاريابي تهاجمي — بازاريابي تهاجمي نام ديگر گوريلا ماركتينگ است كه در آن همانند آن چه گفت مخاطب سورپرايز و توجه وي جلب مي شود كه در نتيجه با ديگران درباره آن صحبت كند. مثال‌هاي بازاريابي تهاجمي شامل graffiti هاي روي ديوارها و ديگر روش هايي است كه در ديد عموم قرار دارد.
Ambush marketing يا بازاريابي كمينگاه — نوعي استراتژي است كه در آن برندها محصولشان را در يك رويداد خاص كه توجه مخاطبين به آن جلب شده است معرفي مي كنند. بازارياباني كه از اين روش استفاده مي كنند، اسپانسرهاي رويدادها نيستند. آن ها به صورت هنرمندانه اي لوگو يا طراحي خاصي را در معرض ديد مخاطبين قرار مي دهند كه توجه كاربران را جلب كند.
بازاريابي تجربي — بازاريابي تجربي گاهي با نام بازاريابي تعاملي،بازاريابي زنده يا بازاريابي رويداد نيز شناخته مي شود. اين استراتژي مخاطب را به صورت حضوري و در رويدادهاي شركت و چهره به چهره با برند آشنا مي كند. كيوسك كوچكي در يك پاساژ بزرگ را تصور كنيد كه از مخاطبين مي خواهد كه آرايش مو و صورت آن ها را انجام دهد. آن ها از مخاطبين مي خواهند كه تجربه اي خاص داشته باشند تا در كنار آن علاقه يا آگاهي به محصول و يا خدمت‌شان افزايش يابد.
بازاريابي محيطي — بازاريابي محيطي شامل قرار دادن تبليغات در مكان‌هايي است كه انتظار نمي رود. اين استراتژي مردم را وادار مي كند تا لحظه اي توقف كنند و راجع به تبليغاتي كه مي بينند فكر كنند. در واقع به اين موضوع فكر كنند كه هدف قرار دادن اين تبليغ در آن محل خاص چيست. نمونه اي از بازاريابي محيطي تبليغي از مك دونالد مي باشد كه در اين بيلبورد از نور زرد استفاده كرده است تا نمايشي از سيب زميني سرخ كرده باشد.

گوريلا ماركتينگ براي كسب و كارهاي كوچك كه قصد ايجاد سهم آواي بسيار با هزينه‌ي كم را دارند مناسب است. همچنين اين نوع از بازاريابي توسط شركت‌هاي بزرگ براي ايجاد حجم زياد تبليغات رسانه‌اي انجام مي شود. برخي از افراد نيز از اين تكنيك براي به دست آوردن شغل يا پروژه هاي جديد استفاده مي كنند.

در گوريلا ماركتينگ، جنگي وجود ندارد، اما تكنيك هاي كمين كردن و سورپرايز كردن استفاده مي شود تا تجربه اي شگفت انگيز براي مخاطبين ايجاد شود. ايده اصلي Guerrilla Marketing ايجاد تجربه اي خاص و موثر با كمترين بودجه است. به همين دليل بازاريابي چريكي انتخاب مناسبي براي كسب و كارهاي كوچك است.

اين روش ها موثر هستند، زيرا كه در روزمرگي شما تجربه شخصي و منحصر به فردي ايجاد مي كنند. هدف اصلي اين استراتژي وادار كردن افراد مختلف به صحبت و فكر كردن درباره برند شماست. گوريلا ماركتينگ كاري مي كند تا مخاطبان درباره كاري كه انجام مي دهيد صحبت كنند،يا مصرف كنندگان را وادار مي كند تا محصولات يا برند شما را انتقاد كنند و يا در ساده ترين حالت، لحظات سرگرم كننده را براي آن ها ايجاد مي كند.

“Guerrilla Marketing روشي كارآمد، هدفمند و پرسود است. از آن جا كه بازاريابان چريكي بودجه نامحدود براي انجام كارهايشان ندارند، به دنبال روش هاي هوشمندانه تر به جاي روش هاي سخت تر مي روند كه نتيجه بخش باشد. اين ماجرا با استفاده كامل از وقت، انرژي، اطلاعات، دانش و از همه مهم تر روياپردازي صورت مي گيرد. بازاراياب چريكي از تمام مخاطبين و دوستان خود استفاده مي كند تا داستان هاي خلاقانه با زواياي مختلف پيدا كند و از ميان آن ها ايده هايي مي سازد كه توجه همه را جلب كند.” Al Lautenslager ؛ كارآفرين

احتمالاً اين تعاريف براي شما مبهم و گيج كننده است. ذكر يك مثال مي تواند به شما كمك كند تا بهتر اين موضوع را درك كنيد. در سال 2010، شركت خودرو سازي فولكس واگن، يك سُرسُره را در راهروي ايستگاه قطار در آلمان نصب كرد. به جاي استفاده از پله برقي يا پله هاي معمولي، مسافران مي توانستند از ابزاري كه فولكس واگن نام آن را “the fast lane” يا “خط سريع” نام گذاشته بود استفاده كنند تا سريع تر به پايين برسند.


يك چيز كاملاً مشخص است: اين افراد كه از سُرسُره‌ي فولكس واگن در ايستگاه قطار استفاده كردند درباره آن با همكاران، دوستان و خانواده خود صحبت خواهند كرد و حتي به آن‌ها خواهند گفت كه خودشان به ايستگاه قطار بروند و اين اتفاق جذاب را از نزديك ببينند. ذات انجام كاري در جايي كه به نظر نمي آيد مناسب تفريح باشد باعث تعجب مخاطب مي شود. بيشتر فكر كنيم، چه كسي به ايستگاه قطار يا مترو مي رود تا تفريح كند؟!

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۵۶:۱۹ توسط:مريخ موضوع: نظرات (0)

ثبت مكان در گوگل مپ

از علامت هاي مثبت و منفي گوشه پايين سمت راست نقشه گوگل نيز مي توانيد براي زوم كردن استفاده كنيد. حالا مكاني كه قصد ثبت آن در گوگل مپ را داريد پيدا كنيد. بعد از پيدا كردن مكان خود روي نقشه، روي گزينه منوي قسمت سرچ گوگل مپ كليك كنيد.

add place to google map
از منوي باز شده روي گزينه Add a missing place كليك كنيد.

تقشه گوگل مپ
پس از كليك بر روي اين گزينه دو اتفاق رخ خواهد داد. اولا تبي باز مي شود كه بالاي آن نوشته است Add a place و دوما بر روي نقشه يك مكان نماي قرمز رنگ ظاهر مي شود. اين دو مورد را بر روي نقشه گوگل پيدا كنيد تا به مرحله بعد برويم.

ثبت مكان در گوگل مپ؛ چگونه مكان خود را به گوگل مپ اضافه كنيم؟
خب به مهمترين مرحله كار رسيديم. شما بايد مكان دقيق خود را روي نقشه پيدا كنيد. سعي كنيد تا جايي كه مي توانيد روي نقشه زوم كنيد و مكان دقيق شركت يا كسب و كار خود را پيدا كنيد. سپس مكان نماي قرمز رنگ را بر روي آن قرار دهيد. وقتي مكان نماي قرمز رنگ را روي محل دقيق خود بر روي گوگل مپ قرار داديد يك تغيير در پنجره Add a place رخ خواهد داد. گزينه آدرس به طور اتوماتيك تكميل مي شود.

ثبت مكان در گوگل مپ؛ چگونه مكان خود را به گوگل مپ اضافه كنيم؟
بعد از پيدا كردن نقطه مورد نظر خود بر روي نقشه، اكنون بايد اطلاعات شركت يا كسب و كار خودمان را كه مكان آن را بر روي نقشه گوگل مشخص كرده ايم در پنجره يا تب Add a place تكميل كنيم.

Name : در اينجا نام شركت يا كسب و كار خودتان را بنويسيد

Address : در اين قسمت آدرس دقيق را مي توانيد وارد كنيد. اگرچه گوگل به طور اتوماتيك اين آدرس را وارد مي كند اما شما نيز مي توانيد آن را تغيير دهيد.

Category : در چه زمينه اي فعاليت مي كنيد؟ در اين بخش دسته بندي فعاليت خود را وارد كنيد.

وارد كردن اطلاعات اين قسمت اجباري است. اگر مي خواهيد شماره تماس، آدرس وبسايت و ساعات كاري كسب و كار خود را نيز مشخص كنيد بر روي فلش به سمت پايين كليك كنيد و اين موارد را نيز تكميل نماييد. (پيشنهاد ما اين است كه حتما اين فيلدها را هم پر كنيد)

ثبت مكان در گوگل مپ؛ چگونه مكان خود را به گوگل مپ اضافه كنيم؟
بعد از وارد نمودن اطلاعات فوق، گزينه submit را بزنيد. در اين مرحله گوگل سه آدرس در نزديكي شما را نشان مي دهد و مي گويد كه كداميك از اين سه را شما مي شناسيد؟ اگر هر كدام را مي شناسيد روي آن كليك كنيد و در غير اينصورت بر روي SUBMIT ANYWAY كليك كنيد.

ثبت مكان در گوگل مپ؛ چگونه مكان خود را به گوگل مپ اضافه كنيم؟
تبريك مي گوييم. كار ثبت آدرس شما بر روي نقشه گوگل يا همان گوگل مپ به پايان رسيد. گوگل نيز از شما بخاطر مشاركت در اين پروژه تشكر مي كند. و به شما مي گويد كه زماني كه پيشنهاد ثبت مكان شما در گوگل مپ بررسي شود به شما ايميل ارسال خواهد كرد.

همچنين اگر بخواهيد اطلاعات خود را تكميل تر كنيد مي توانيد بر روي گزينه contribute more كليك كنيد و اطلاعات بيشتري از جمله نظر، عكس و … را در نقشه گوگل ثبت كنيد. نكته حائز اهميت در اين بخش اين است كه عكس هاي شما حتما بايد از محيط واقعي باشد. وگرنه گوگل آن را تاييد نخواهد كرد.

ثبت مكان در گوگل مپ با گوشي چگونه است؟
در بالا به صورت جامع نحوه ثبت آدرسي مشخص در نقشه گوگل را بررسي كرديم. اكنون مي خواهيم همين كار را در موبايل انجام دهيم. مراحل بسيار شبيه به ثبت در دسكتاپ است.

به ترتيب مشابه فوق، ابتدا يكي از مرورگرهاي موبايل خود باز كنيد. وارد سايت گوگل شويد و Login كنيد.

ثبت مكان در گوگل مپ؛ چگونه مكان خود را به گوگل مپ اضافه كنيم؟
از بخش تنظيمات، نقشه گوگل را انتخاب كنيد. با اين كار به صورت اتوماتيك وارد اپليكيشن Google apps مي شويد.
گوگل توانسته است با كمك ماهواره هايي كه دارد و به دور زمين مي چرخند با بيشترين دقت ممكن تقريبا نقشه تمام نقطه زمين را به صورت اينترنتي درآورد. شما اگر در دوردست ترين شهرها نيز هستيد احتمالا به راحتي بتوانيد خيابان و حتي كوچه محل زندگي خود را بر روي نقشه گوگل پيدا كنيد. حتي بسياري از اپليكيشن هايي كه نياز به آدرس و مكان يابي دارند از api هاي گوگل مپ براي استفاده از اين نقشه دقيق بهره مي برند.

آيا ثبت مكان در گوگل مپ مهم است و در سئو تاثير دارد؟
اگر با مباحث سئو و اهميت آن آشنا باشيد احتمالا مي دانيد كه يكي از مهم ترين بخش هاي سئو، سئوي لوكال يا محلي است. سئوي محلي يعني چه؟ يعني گوگل مپ!

ببنيد گوگل از سال ها قبل در تلاش بوده تا بهترين پيشنهاد ها را به افرادي كه از موتور جستجوي آن استفاده مي كنند ارائه دهد. به همين خاطر امكاني را فراهم نمود تا اگر فردي به دنبال خدماتي در شهر خود بود، پيشنهادات گوگل به مكان فرد جستجو كننده نزديك باشد. از سال 2015 موتور جستجوي گوگل نتايج را بر اساس موقعيت مكاني فرد نمايش مي شود. مثلا اگر شما عبارت رستوران را جستجو كنيد با كسي كه در شهر ديگري همين عبارت را جستجو مي كند به احتمالا بسيار زياد نتايجي كه هم در صفحه اول گوگل و هم بر گوگل مپ مشاهده مي كنيد متفاوت خواهند بود. پس كسب وكارها نيز براي اينكه بتوانند مشتريان محله هاي اطراف خود را به دست بياورند بايد مكان كسب و كار خود را بر روي نقشه گوگل ثبت نمايند.

گوگل براي ثبت اطلاعات كسب و كار ها بخشي به نام Google My Business دارد كه متاسفانه بخاطر تحريم ها، دسترسي براي كسب و كارهاي ايراني باز نيست. اما اصلا جاي نگراني وجود ندارد. چون تقريبا بيشتر اطلاعاتي كه نياز است تا براي كسب و كارتان در گوگل ثبت كنيد مي توانيد به كمك Google map ثبت نماييد.

براي ثبت مكان در نقشه گوگل چگونه عمل كنيم؟
خب شروع مي كنيم تا به صورت عملي براي شما توضيح بديم چطوري مكان مورد نظرتون رو در نقشه گوگل ثبت كنيد. براي راحتي شما ميخوام اين قسمت رو در دو بخش دسكتاپ و موبايل بهتون توضيح بدم:

ثبت مكان در گوگل مپ (google map) با دسكتاپ
ابتدا وارد سايت گوگل به ادرس https://www.google.com/ بشيد و از طريق گزينه sign in در گوشه سمت راست بالا، با جميل خود وارد سايت گوگل شويد.

ثبت نقشه در گوگل
اكنون مي توانيد مستقيما به آدرس https://www.google.com/maps شويد يا اينكه از طريق گزينه google apps گزينه map را انتخاب كنيد.

ثبت ادرس در گوگل مپ
خب به نقشه پر پيچ و خم و البته با جزئيات كامل گوگل خوش آمديد. احتمالا قبلا با نقشه كار كرده باشيد. اما اگر كار نكرديد نگران نباشيد. كار سختي پيش روي شما نيست. مي توانيد با كليك روي نقشه و نگه داشتن آن نقشه را جا به جا كنيد. همچنين مي توانيد با نگه داشتن كليد ctrl روي صفحه كيبورد و اسكرول روي موس، روي نقشه زوم كنيد و اطلاعات بيشتري از نقشه را ببنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۵۴:۱۸ توسط:مريخ موضوع: نظرات (0)