مریخ مریخ .

مریخ

بازاریابی محتوا

تعاریف مختلفی برای بازاریابی محتوایی ارائه شده است، اما شاید یکی از بهترین موارد مربوط به سایت CMI باشد:

بازاریابی محتوایی نوعی استراتژی بازاریابی است به منظور تولید و انتشار محتوای مربوط، ارزشمند و مداوم به منظور جذب مخاطبان هدفی که تعیین کرده ایم. در نهایت هدف اصلی آن انجام حرکتی سود آور از جانب مشتری است.
بازاریابی محتوایی نوعی استراتژی بازاریابی است به منظور تولید و انتشار محتوای مربوط، ارزشمند و مداوم به منظور جذب مخاطبان هدفی که تعیین کرده ایم. در نهایت هدف اصلی آن انجام حرکتی سود آور از جانب مشتری است.

طبق تعریف بالا، بازاریابی محتوایی، استراتژی بلند مدتی است که باعث ایجاد ارتباطی قوی بین شما و مخاطبان هدفتان می شود. این موضوع با ارائه محتوای با کیفیت که مرتبط با آن‌هاست صورت می پذیرد.

در نهایت، زمانی که مشتریان تصمیم به خرید می‌گیرند، به برند شما وفادار خواهند بود. تصویر شما در ذهن آن‌ها به مرور شکل گرفته است و همین باعث می‌شود محصولات یا خدمات شما را نسبت به رقبا ترجیح دهند.

بر خلاف تبلیغات یکبار مصرف، بازاریابی محتوایی به مخاطبین و مشتریان اعلام می کند که شما به آن‌ها اهمیت می‌دهید.

امروزه مردم علاقه دارند که به آن‌ها اهمیت داده شود. در دنیای شلوغ امروزی صرفاً تولید محتوا دیگر کارساز نیست. آن‌چه باعث تمایز شما نسبت به رقبا می‌شود، باید منبع ارزشمندی از محتوا باشد.

طراحی استراتژی بازاریابی محتوا
استراتژی محتوا به مدیریت تقریبا هر رسانه ملموس که شما ایجاد می کنید اشاره دارد: نوشتاری ، تصویری ، قابل بارگیری – شما آن را نامگذاری می کنید.

استراتژی بازاریابی محتوا به مدیریت هر رسانه‌ای (نوشتاری، تصویری و دانلودی) که شما ایجاد می کنید اشاره دارد. استراتژی بازاریابی محتوا بخشی از برنامه بازاریابی شماست که نمایش دهنده این است که شما کی هستید و چه نوع تخصصی در صنعت فعالیت‌تان دارید.

تا اینجا تکرار کردیم که تولید محتوا برای رشد کسب و کار الزام است. اما تولید محتوایی که برنامه ریزی نشده باشد تاثیر چندانی نخواهد داشت. برای تدوین یک استراتژی بازاریابی محتوای قدرتمند لازم است پاسخ سوالات زیر را بدهید:

1_ چه کسی محتوای شما را مطالعه خواهد کرد؟
مخاطب هدف محتوایتان شامل چه افرادی است؟ برای چه تعداد از مخاطبین محتوا تولید می‌کنید؟ این سوال بدین منظور است که شاید کسب و کار شما بیش از یک نوع مشتری داشته باشد، بنابراین لازم است استراتژی بازاریابی محتوا متناسب با انواع مختلف مشتریان یا مخاطبان باشد.

استفاده از انواع محتوا و انواع کانال های مختلف به شما کمک خواهد کرد تا محتوای متفاوتی را به هر کدام از مخاطبینی که برای کسب و کار شما مهم است ارسال کنید.

در صورتی که قصد دارید مخاطبین خود را بشناسید، پیشنهاد می کنیم مقاله پرسونای مخاطب را مطالعه نمایید.

2_ چه مشکلی از مخاطبین را رفع می کنید؟
به طور معمول، محصول یا خدمات شما یکی از مشکلات مخاطبین هدفتان را رفع می کند. مشابه همین موضوع، محتوایتان نیز راهنما و آموزش دهنده مخاطبین در راستای حل همین مشکل خواهد بود. در واقع شما باید متناسب با محصول یا خدماتتان اقدام به تولید محتوا کنید.

استراتژی دقیق بازاریابی محتوا، مخاطبین در هر دو طرف محصولتان را پشتیبانی می کند:

افرادی که هنوز نمی دانند چالش اصلیشان چیست و به دنبال رفع آن‌ها هستند؛
افرادی که از محصولتان برای رفع این چالش‌ها استفاده می کنند.
محتوای شما برای گروه اول باید راهنمای پیدا کردن چالش اصلی‌شان و انتخاب بهترین راه حل به آن‌ها باشد و برای گروه دوم باید شامل اطلاعاتی باشد که مخاطب شما را کاربر حرفه‌ای محصولتان کند.

3_ چه چیزی باعث خاص شدن شما می شود؟
رقبای شما محصولی همانند شما دارند، بنابراین مشتریان بالقوه باید بدانند که چه چیزی باعث می‌شود محصول شما بهتر یا حداقل متفاوت تر باشد. اینجا جایی است که محتوا وارد می‌شود.

برای این‌که اثبات کنید که خرید از شما برای مشتری مناسب تر است، نیاز است اثبات کنید که چرا باید توجه به شما ارزشش را دارد.

4_ بر روی چه نوعی از محتوا تمرکز خواهید داشت؟
چه نوعی از محتوا را انتخاب می‌کنید؟ اینفوگرافی؟ ویدئو؟ پست‌های وبلاگ؟

با مشخص شدن موضوعاتی که قصد تولید محتوا برای آن‌ها را دارید، باید مشخص کنید که روی چه نوعی از محتوا سرمایه‌گذاری خواهید کرد تا جایگاه مناسبی در ذهن مشتریان داشته باشید.

امروزه برخی از کسب و کارها رو به تولید پادکست آورده اند که باعث افزایش رضایت مخاطبین و مشتریانشان شده است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۲۶:۲۸ توسط:مریخ موضوع: نظرات (0)