مریخ مریخ .

مریخ

انتقال ایمیل از Promotion به Inbox در ایمیل مارکتینگ

Mailchimp و دیگر ارائه دهنده های سرویس های ایمیل مارکتینگ که از اکانت های Gmail هم پشتیبانی می کنند حدود 1% در نرخ باز شدن ( Open Rate ) در بخش Promotionها را گزارش کرده اند. البته که این مقدار خیلی زیاد نیست اما به هر صورت مساله مهمی برای توجه کردن هست.

یک مقاله وبلاگ دربارش بنویسید
یه راه حل جالب این هست که مقاله ای در این زمینه در سایت آماده کنید و از مخاطبینتون بخواهید مطابق آموزشی که میدید ایمیل رو انتقال بدند. سایت CopyBlogger در مقاله 7 روش نجات از تب Promotion جیمیل این کار رو انجام داده است. در این مقاله خیلی هوشمندانه آموزش هایی راجع به بازاریابی ایمیلی برای خواننده های سایت ارائه کرده و در انتها از مخاطبین این مقاله خواسته تا مطمئن بشوند که ایمیل سایت CopyBlogger به دستشون میرسه با استفاده از این درخواست:

انتقال ایمیل از Promotion به Inbox در ایمیل مارکتینگ
این یه روش خیلی خوبه که در حالی که به خواننده ها راجع به موضوع مورد علاقشون آموزش میدید ازشون بخواهید این کار رو انجام بدند. لازم نیست که منتظر باشید تا یه نفر توی ایمیل مطلب آموزشی شما رو بخونه و انجامش بده، از هر کانالی که دارید استفاده کنید، از وبسایت، وبلاگ یا شبکه های اجتماعی.

در عنوان ایمیل موضوع را مطرح کنید
در حالی که خیلی از بازاریاب ها شدیداً از مخاطبین می خواهند که این عملیات را انجام دهند، بقیه کمی منفعل تر عمل می کنند. تجربه نشون داده که ایمیل هایی با عنوان “آیا این ایمیل را ندیدید..؟” یا “آیا ایمیل های ما به اسپم می رود…؟”. این نوع ایمیل ها هم اشاره به این می کنند که ممکن است به دلیل نگاه نکردن بخش Promotion پیشنهاد ویژه (تخفیف) شرکت فرستنده رو دریافت نکرده ایم.

در این بخش باز هم نمونه ای از تجربه کاربران خارجی که ایمیلی از سایت Urban Outfitters دریافت کرده است را می خوانیم:

انتقال ایمیل از Promotion به Inbox در ایمیل مارکتینگ
“این روش هم توجه من رو جلب کرد. از عنوانش که حالت مکالمه ای داشت خوشم اومد.”

درسی که از این قضیه می گیریم چیه؟ باید حتماً توجه زیادی به عنوان ایمیل داشته باشیم. بزرگترین دلیلی که باعث میشه تا یه نفر ایمیلتون رو تو قسمت Promotion چک کنه و بازش کنه و در نهایت روی لینک هاتون کلیک کنه انتخاب یه عنوان مناسب و جذابه.

مخاطب را درگیر کنید
به جرات می توان گفت چیزی که توجه خواننده های شما رو جذب می کنه طراحی و ساخت ایمیل هایی هست که مخاطب رو درگیر می کنه و به مرور اعتماد و ارتباط مثبت با خریدار ایجاد کند. یکی از نمونه های موفق که توانسته است این کار را به خوبی انجام دهد و مخاطبین را وادار کند که ایمیل هایش را به inbox منتقل کنند (بدون اینکه ازشون بخواهد) سایت allrecipes.com هستش که در زمینه آشپزی فعالیت می کند.

تجربه یکی از کاربران این سایت:

” آن ها من را با ارسال ایمیل های زیاد من را بمباران نمی کنند و وقتی هم که چیزی میفرستند عنوان خیلی جذابی برایش در نظر می گیرند مثل : بهترین کیک گیلاس در یک روز تابستانی. ساده، شیرین و چیزی که من رو تحریک می کنه تا بخواهم کیک گیلاس را در حین کار بخورم. این ایمیل به طرز خیلی مناسبی تصویر مناسبی داره:

انتقال ایمیل از Promotion به Inbox در ایمیل مارکتینگ
فکر می کنید که ارسال ایمیل با این محتوا بعد از این که به سایتشون رفتم و یه دستور پخت رو دانلود کردم تصادفی بوده؟ حتماً این طور نبوده. من در این سایت رای دادم و آن ها هم به خوبی از این اطلاعات برای ارسال این ایمیل استفاده کرده اند.”

خوب به طور خلاصه میشه گفت که رفتن ایمیل به Promotion تغییرات محسوسی برای روند ایمیل مارکتینگ شما ایجاد می کنه. بازاریاب ها باید کمی بیشتر تلاش کنند تا با خواننده ها ارتباط بهتری برقرار کنند. از اینکه از مخاطبینتون بخواهید که ایمیل رو به inbox منتقل کنند نترسید یا با آموزش دادن به آن ها این فرآیند رو آسان تر کنید.

اگر هم شیوه دیگری استفاده کرده اید که به نظرتون مناسب هست حتماً در زیر این پست با دیگران به اشتراک بگذارید تا همگی بتونیم به هم در این مسیر کمک کنیم.

مخصوصاً اگر شما برای باز شدن ایمیلتان محدودیت زمانی داشته باشید، ارسال ایمیل به اینباکس توجه مخاطب را بیشتر جذب می کند. اما بعد از همه این بحث ها، چگونه می توان انتقال ایمیل از Promotion به Inbox را انجام داد.

از این که سوال بپرسید نترسید
به عنوان افرادی که از اینترنت استفاده می کنیم، همه ما عضو خبرنامه خیلی از سایت ها هستیم، از سایت های خرید آنلاین گرفته تا سایت های تخفیف گروهی و سایت های آموزشی مختلف. نکته مهم که ممکنه شما هم باهاش روبرو شده باشید اینه که بعضی از خبرنامه ها با روش های هوشمندانه و خلاقانه از مخاطبینشون می خواهند که ایمیل رو از Promotion به inbox منتقل کنند. یه نمونه جالب خارجی تجربه مشتری که دیدم ، سایت تخفیفی فروش با نام Gilt Group لباس بود که روزانه به مخاطبین ایمیل میفرسته. جالبه که در عنوان ایمیل می نویسند : کاربران جیمیل: هیچ وقت یه سرقت مهم رو از دست ندید!

انتقال ایمیل از Promotion به Inbox در ایمیل مارکتینگ
نظر کاربر این سایت رو با هم میخونیم:

” بعد از باز کردن ایمیل چندین Call To Action یا فراخوان به اقدام وجود داشت که از من می خواستند تا ایمیلشون رو از بخش Promotion به inbox منتقل کنم. یه نمونه خیلی زیبا از این کار رو در تصویر زیر مشاهده می کنید:

انتقال ایمیل از Promotion به Inbox در ایمیل مارکتینگ
حتی به این کار هم اکتفا نکردند. به صورت خیلی کامل مجموعه دستورات برای انجام این کار به صورت مرحله به مرحله رو هم برام فرستادند.

انتقال ایمیل از Promotion به Inbox در ایمیل مارکتینگ
خیلی هم زیبا و شیک . به نظرتون من این کار رو انجام دادم؟ معلومه که انجام دادم و ایمیلشون رو به Inbox منتقل کردم. نمی خواستم یه تخفیف فوق العاده رو از دست بدم. حتی این که خیلی مستقیم هم ازم خواسته بودند این کار رو انجام بدم خیلی تحت تاثیر قرارم داد.”

درس مهم در این بخش این هست که از درخواست نترسید.خیلی از کاربرهای Gmail حتی نمیدونند که می تونند این کار رو با یه Drag & Drop ساده انجام بدند. اگر ازشون بخواهید و دستورالعمل انجامش رو براشون بفرستید از این که تعداد بالایی از اونا این کار رو انجام می دهند شگفت زده میشید. البته فراموش نکنید که دستور العمل رو خیلی واضح و با عکس های مناسب آماده کنید.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۲۴:۱۱ توسط:مریخ موضوع: نظرات (0)